Overgangsweek

Deze week is een hoofdstuk van mijn leven afgesloten en een overgang naar een ander werkritme. Vorige week was normaal gezien de laatste werkweek die ik in de nachtploeg werkte. Deze week (waarin ik niet hoef te werken) worden de machines geïnstalleerd in de afdeling waar ik vanaf volgende week in de dagploeg zal werken. Dan word ik verantwoordelijk voor het opvolgen en verwerken van de te recycleren afvalproducten van het bedrijf. Die worden zoveel mogelijk verwerkt tot opnieuw bruikbare grondstoffen. Maar voor het zo ver is, zal ik eerst de verschillende afvalstromen in kaart moeten brengen en bekijken wat de mogelijkheden ermee zijn. In samenspraak met de afdelingschef en productiemanager.

Het wordt een nieuwe verantwoordelijkheid waar ik wel naar uitkijk. In het begin zullen er ongetwijfeld problemen opduiken, maar het oplossen ervan vormt net een uitdaging. Het andere werkritme wordt ook even aanpassen, maar zal wellicht geen probleem vormen. Deze week ben ik al alle dagen vroeg wakker en opgestaan tussen 5u en 6u15…

Groetjes!

Billy

24 thoughts on “Overgangsweek

  1. Het is goed dat je gekozen hebt voor een nieuwe baan, en nu een nieuwe uitdaging aangaat. Hopelijk kun je de overgang naar de dagcarriere zonder problemen maken. Mijn man gaat altijd 5.45 uur de deur uit. Daar staat tegenover dat ie ’s avonds redelijk op tijd z’n mandje in gaat. Met plezier in je werk en prettige collega’s valt dit goed vol te houden. Heel veel succes, Billy. Ik wens het je van harte toe!

  2. Tof! Een nieuwe uitdaging! Veel succes! Bij ons hebben ze ooit gesproken over nachtdiensten; gelukkig is het nooit doorgevoerd!!! Wel shiften van 6u30 tot 20u! Dus om 4u45 eruit om de trein van 5u30 te halen. Gelukkig maar een paar keer per week!

  3. Hallo Billy,
    Tja, wennen wordt het zeker in het begin, doch al heel vlug zal het slaapritme zich herstellen. Bovendien zou men kunnen stellen dat het bioritme van een mens eigenlijk niet echt is ingesteld op het voortdurend wisselen van dag en nachtwerk. Heel vlug zal je wennen aan de routine om overdag te werken. Komt daarbij natuurlijk een nieuwe uitdaging, een andere taakomschrijving en dat zal maken dat de komende weken heel vlug zullen verstrijken. Alvast veel succes met de nieuwe taak…

  4. Soms heeft een mens nieuwe uitdagingen nodig!! En een shiftsysteem, mijn vader heeft naar mijn weten altijd in shifts gewerkt en hoe raar het ook klinkt, het geeft je meer vrije tijd,…….en als kind vond ik dat geweldig, dat mijn vader er heel vaak was!!

dit vind jij er van...

