Barcelona – zaterdag

Zaterdag ging ik met onze zoon en schoondochter, schoonzoon en kleinzoon een kijkje nemen in la Boqueria,  de overdekte versmarkt aan de Ramblas. Zoals verwacht erg druk. Maar het blijft fascinerend om het grote aanbod aan producten te zien.

Daarna was het tijd om naar Santa Coloma de Gramenet te vertrekken voor het huwelijk van mijn petekind Elke. Aan het stadhuis hebben we het wachten op het aanstaande bruidspaar moeten doden op een terrasje, wat natuurlijk helemaal geen straf was… ☺

Toen zij aankwamen was er eerst een hartelijke verwelkoming,  en konden we daarna samen met familie en vrienden de huwelijksplechtigheid in het stadhuis bijwonen. Dat bleek helemaal geen stijf gedoe, en er werd dan ook heel wat gelachen. Elke en Diego straalden gewoon geluk uit. Ik kreeg toch af en toe een krop in de keel, vooral op het moment waarop haar zus Joke na de officiële plechtigheid nog een speech gaf: “Zus, ik mis je enorm…”

Na de ceremonie werd het bruidspaar overvloedig met rijst en bloemen bestrooid toen ze buiten kwamen. Mijn schoonzus was die dag dan ook nog jarig, en als fiere moeder van de bruid trakteerde zij ons nog op een drankje. Daarna namen we tijdelijk afscheid en keerden naar Barcelona terug.

Daar hielden we het wat rustiger,  en nadat we ons allemaal verfrist en mooi uitgedost hadden, namen we nog een keer de metro, deze keer naar Badalona. Daar was het avondfeest gepland. Het heeft wat geduurd voor wij het zaaltje aan de jachthaven vonden, maar we konden ons uiteindelijk wel in het feestgewoel mengen. Er was gratis drank à volonté en een rijk aanbod aan verse tapas. Daarna mochten we plaats nemen aan tafel waar we een eenvoudige maaltijd geserveerd kregen. Overgoten met veel enthousiasme van de  vrienden van het bruidspaar. Maar waarin de aanwezige Vlaamse familieleden en vrienden zich ook niet onbetuigd lieten…

Daarna werd en nog uitbundig gedanst en gefeest tot in de vroege uurtjes…😉

Wordt vervolgd…

Groetjes,

Billy

27 gedachtes over “Barcelona – zaterdag

  1. Altijd leuk , een trouw in een andere cultuur! Wel raar toen ik indertijd zelf de moeder van de bruidegom was en de Canadese gewoontes niet kende

  2. Leuk! Komen er ook foto’s van? Ben wel benieuwd, ook om te vergelijken met de Colombiaanse bruiloft die ik net heb gehad. Lijkt me dat er wel raakvlakken zullen zijn (niet de tapas in ieder geval haha, dat is echt Spaans). Ben benieuwd!

  3. Gefeliciteerd met het huwelijk van je petekind! Heel bijzonder om daar in het buitenland bij te zijn.
    Feesten tot in de kleine uurtjes kunnen we wel aan jou overlaten (-:
    Lieve groet

  4. Een Vlaams-Spaans huwelijk, dat is wel een zeer goede reden om naar Barcelona te reizen. Ik denk dat dat voor jullie een heel bijzonder feest is geweest.
    Groeten !

  5. Barcelona, een prachtige stad lijkt het mij om naar toe te gaan! Balen joh dat gelijk je telefoon werd gestolen, hopelijk stond er niet teveel persoonlijke dingen op! Maar jullie gingen dus ook voor een bruiloft, gezellig! Bijzonder om het mee te maken! Verder ook nog wel wat van de stad gezien?

  6. Kijk dat klinkt dan weer heel apart, ben je in Barcelona en heb je amper tijd om iets te zien, hahaha die markt is best gaaf, vooral om foto’s te maken, heb ik toen gedaan, maar heel apart hoe meer je naar achteren komt, hoe minder opmaak van de kramen, hahahaha

    En dat feestje in de avond klinkt goed, en ook vermoeiend.

    X

dit vind jij er van...