Tempo!

 

Gisteren brak de ketting van mijn fiets plots in stukken. Er zat niets anders op dan hem op de fietsdrager achterop de wagen te plaatsen en hem naar onze vertrouwde fietsenmaker te brengen.

Deze namiddag mocht ik hem weer afhalen, vrouwlief voerde mij tot bij de fietsenmaker. Na betalen terug op pad, en ik ondervond dat ie weer rijdt als nieuw. De fietsenmaker had duidelijk meer gedaan dan alleen die ketting vervangen.
Toen ik lekker op dreef was, stak een man met een mountainbike en in sportuitrusting mij voorbij. Ik had wel zin om in zijn wiel te blijven, en stak dus nog een tandje bij. Na een tijdje wielplakken keek de arme man om, en ik zag hem al denken “verrek, die man rijdt hier gewoon met zijn stadsfiets mee!”. Ik moet toegeven, het was wel een heerlijk gevoel…😉
Jammer genoeg moest ik iets verder afslaan, maar ik had genoten.

Tempo!!!

groetjes,

Billy

46 thoughts on “Tempo!

  1. Daar ben ik dus stikjaloers op: ik rij nochtans weer bijna elke dag met de fiets maar de laatste tijd kan ik toch maar zelden tempo maken. Mijn lijf wil het niet meer. Dat is bij momenten heel vervelend. Enkel met wind mee lukt het. Nochtans heb ik tegenwoordig veel minder last van astma. Hopelijk kan je nog lang tempo maken op je fiets.

  2. Dát zijn de leuke dingen voor de mens😉 Ik heb het vaak als ik de vanaf de pont de dijk op fiets. Veel wielrijders rijd ik op mijn gewone fiets voorbij. Het is bij voorbaat al genieten.
    Fijn weekend en liefs,
    Kakel

    • ik heb even overwogen om het zelf te doen, maar een kettingpons (toch onontbeerlijk voor dergelijke werkjes) kost al meer dan wat ik betaalde bij de fietsmaker.
      Hahaha, ik kan me de frustraties bij de wielrenners wel inbeelden…🙂

  3. Een fietsenmaker die ongevraagd even je banden oppompt en je fiets een kleine check-up geeft moet je koesteren. Deze echte vakmannen worden zeldzaam.

    • ik was toen wel op pad met mijn stadsfiets, Sanne. Daar ga ik dagelijks mee naar het werk, zo’n 10 km van bij ons thuis. Met de racefiets rij ik afstanden tot zo’n 75 km, toertochten tot max. 125 km

    • fietsen is nochtans goed voor knieproblemen, Micheline?
      Zo goed in form ben ik nu ook (nog) niet hoor, straks begin ik weer met de racefiets, en dan gaat mijn conditie wel snel bergop!

dit vind jij er van...

