Zjef Vanuytsel – Ik weet wel mijn lief

In de voorbije eindejaarsperiode zijn er helaas weer enkele artiesten van ons heengegaan. Zo ook een van mijn kleinkunstidolen, Zjef Vanuytsel.

Jozef Guillaume Vanuytsel, zoals hij in werkelijkheid heette, was in de jaren ’70 een van de absolute toppers van het Nederlandstalige lied. Op zijn 25ste, met een vers diploma als architect in de achterzak, maakte hij zijn debuut De zotte morgen. Het gelijknamige openingsnummer, ‘Houten Kop’, ‘Hop Marlène’ en dit ‘Ik weet wel mijn lief’ werden onmiddellijk Nederlandstalige klassiekers. Misschien zullen de meeste noorderburen nooit van de man gehoord hebben, maar neem van mij aan dat het een artiest met aanzien was…

 

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier

Mijn muziekcollectie: klik hier

19 thoughts on “Zjef Vanuytsel – Ik weet wel mijn lief

  1. De naam deed gek genoeg geen belletje bij me rinkelen maar natuurlijk – natuurlijk! – ken ik het liedje en herken ik de stem. Echt een mooie keuze!
    Liefs Kakel

  2. Nooit van de goed man gehoord tot ik een bericht in de krant zag staan dat hij was heen gegaan. Te vroeg zoals velen te vroeg gaan.
    Maar zijn muziek blijft.

dit vind jij er van...

