Fairground Attraction – Find my love

Eind oktober was er op mijn favoriete radiozender Studio Brussel een “One Hit Wonder-dag”. En toen werd dit liedje gedraaid. Eigenlijk ten onrechte vond ik, want Fairground Attraction heeft zelfs nog een grotere en bekendere hit: “Perfect“. Je kan die groep dus moeilijk een One Hit Wonder noemen.

Fairground Attraction werd opgericht door zangeres Eddi Reader, die al als achtergrondzangeres had gewerkt voor Alison Moyet en the Eurithmics, en haar vriend Marc Nevin. Hun debuutsingle “Perfect” was meteen een schot in de roos en haalde menige toppen in de hitlijsten. Het nummer “Find my love” werd eveneens van hun debuutalbum als single uitgebracht. Een lichtvoetige popsong, prachtig gezongen door Eddi Reader…

Muzikale groetjes,

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier
Mijn muziekcollectie: klik hier

20 reacties op “Fairground Attraction – Find my love

  1. Joris zegt:

    Hallo,
    Eigenlijk zegt de naam van de zangeres groep mij niets, maar bij het bekijken van het filmpje en vooral het horen van het refrein, viel natuurlijk de symbolische frank, of moeten we ondertussen euro zeggen. Inderdaad lang geleden, maar daarom niet minder aangenaam om naar te luisteren. Iedereen heeft zo zijn voorkeur en dat is natuurlijk een leuke ervaring, smaken te kunnen delen.

  2. Suske zegt:

    perfect hoor ik regelmatig op de radio, maar ik wist niet meer van wie dit was.
    Dit nummer ken ik niet, maar klinkt goed.

  3. Ollie zegt:

    Een schitterend nummer , die in mijn grijze cellen had en vergeten ! Mooie keuze’s Billy !
    Drella was de bijnaam van Andy Warhol , pop art schilder en mentor van ‘the velvet underground ‘ ! John Cale en Lou reed waren lid van ! Small town , het lied gaat over warhol in zijn geboortestad Pittsburg , die te klein kwam en naar Big Apple trok !

  4. klaproos zegt:

    wat een heerlijk liedje hé billy,

    wel ehhh ik heb haar gevonden hoor:-)

    xxx

  5. J@n. zegt:

    Best een lekker plaatje.

  6. schitterende stem heeft deze dame, eh! :-D

  7. ZON-nebloem zegt:

    natuurlijk heb ik ook naar dit programma geluisterd, zelfs tot 7u, het was super!

  8. John zegt:

    One hit wonder is eigenlijk als een band/artiest een hit heeft gehad, en dat het een periode stil is geweest. Een terug keer in de hitlijsten veranderd niets aan de one hit wonder status.

  9. Kay zegt:

    Geen al te slechte keuze Billy,
    ook al werd dit liedje een beetje anders weergegeven
    ik herkende het toch meteen en zong zelfs een toontje mee.
    Liefs ♥

  10. Zo dat klinkt fijn blij ritmisch. Net nodig in de chaos van mijn verhuizing.
    Bedankt!

  11. Joris zegt:

    Hallo,
    Eigenlijk is het merkwaardig om vast te stellen welke, vaak betere muziek dan nu, vroeger werd gespeeld. Soms liggen dat soort nummers ver in de herinnering, amar bij het opnieuw horen, komen vaak herinneringen uit lang vervlogen tijden terug. Het is alsof men dat soort muziek nodig heeft, om het jeugdsentiment te herleven of te herbeleven, of hoe je ook maarmag noemen. Hopelijk ben je ondertussen de nieuwe job al geoon geraakt en is de aanpassing van de nacht naar de dag goed verlopen.

  12. Storm zegt:

    Mooi nummer! Pure nostalgie! Vooral de kleding is geweldig. Je muzieklijstje is indrukwekkend en ik kan er me volledig in vinden! Goede smaak!

  13. Inge zegt:

    Perfect was idd het nummer dat bij mij te binnen schoot toen ik Fairground attraction zag staan.Dit is ook een mooi nummer.

    groet Inge

  14. Desire zegt:

    De groep zegt me wel wat, dit nummer eigenlijk niet. Inderdaad lichtvoetig, net als de zangeres ;-)

  15. bea zegt:

    De twee liedjes klinken me bekend in de oren, perfect heeft iets meer mijn voorkeur alhoewel ik het alletwee meezingers vind ;-)

  16. chrissebie zegt:

    Ik ben zelf ook een fervent stubru luisteraar, maar heb die dag niet echt op de muziek gelet! Fijn dat we het hier effe mochten horen!

  17. micheleeuw zegt:

    Ik ken ze ook en vind ze ook mooi. :-)

  18. platoonline zegt:

    Leuk nummer. Aardige zangeres ook. De aandacht wordt wel heel erg getrokken door die afschuwelijke bril trouwens. Maar dat heeft niks met het lied te maken.

dit vind jij er van...

