In de ban van dEUS

Ik was zaterdagavond een bevooroordeeld dEUS-fan toen wij de concertzaal introkken.

Na een verdienstelijk voorprogramma van de jonge bende van Balthazar (groepje uit onze regio, waar we beslist nog méér zullen van horen), werd het tijd voor de grote mannen.

dEUS speelde vooral nummers uit hun recentste album “Keep you close“, waarvoor ze de dag voordien in de Lotto Arena in Antwerpen platina mochten voor ontvangen. Dat die nieuwe nummers nog niet echt van die aard zijn om het publiek op te warmen, kon mij niet deren. Ik was vooral onder de indruk van de energie die van de groep uitging. Toen de bekendere songs als “Instant street” en vooral “Suds & soda” op ons af gevuurd werden, kwam het publiek pas helemaal los. Afsluiten deden ze in de 2e bisronde met “Hotellounge”.

Top in Europa zijn ze al…nu nog de rest van de wereld overtuigen dat dit dEUS een plaats verdient naast de groten der aarde zoals U2 en zo!

Muzikale groetjes!

Billy

20 gedachtes over “In de ban van dEUS

  1. Fijn dat je het zo naar de zin hebt gehad. Bij mijn weten zijn ze de komende week te gast in het Glazen Huis in Leiden. Ik meende zoiets op de radio te horen.

    Wat mijn oude weblog betreft: ik kan meteen aan het bezoekersaantal zien dat het geholpen heeft. Vooral mijn blogjes over Texel, daar zoekt men regelmatig naar. En ik vind het wel mooi om de boel weer compleet te hebben 🙂

  2. Jij hebt dus ook erg genoten! Ik kende de band nog niet echt. Heb net even de nummer beluisterd, maar ze zijn echt mooi!

    Ik heb ook erg genoten, maar dan van Coldplay in Antwerpen! En we stonden voor aan!!
    Helemaal geweldig.

    Liefs

  3. Ook het publiek was vol energie zo te zien en te horen. Ik ben één keer in Vorst Nationaal geweest en ik vond het immens!! Op de filmpjes lijkt de zaal kleiner. dEUS kende ik nog niet. Niet mijn soort muziek volgens mij. Maar wie weet als ik vaker luister. Fijn dat je genoten hebt!

    • ondanks het belabberde geluid brachten ze daar een mooie versie van Ghost. Maar wel een flauwe reactie van het aanwezige publiek zeg! Dan lijkt het me in België aan het glazen huis wel een plezantere boel hoor, Lien!

  4. Een van mijn favo bands zoals je weet. Nieuwe nummers spelen die nog niet bekend zijn is altijd een beetje moeilijk voor een band. Maar die nummers worden vanzelf oud 😀

  5. Dit zijn dus weekenden om niet snel te vergeten. Op jouw muziek ben jij lekker uit je dak gegaan. Heb ik afgelopen zondag ook met Albert gedaan. Het leek wel of je The Shadows hoorde. In de reeks “Ken je deze klassieker nog?” weer een nieuwe geplaatst.
    Groetjs
    Mara

dit vind jij er van...