Emo-dagje

Gisteren was het wel een emotionele dag. Weinig geslapen – om 03h00 ’s nachts gestopt met werken en om 09h00 opgestaan – en na douche en ontbijt naar de kerk voor de uitvaart van onze vriendin. Er was enorm veel volk aanwezig in de kerk, een bewijs van de populariteit van onze vrienden. Ik heb het een paar keer moeilijk gehad om mijn tranen te bedwingen, al ben ik wel een man die zijn emoties de vrije loop kan laten. Maar ik was niet alleen, er vielen heel wat tranen gisteren.

Na de kerkdienst waren we verzocht om met de familie een rouwmaaltijd te delen. Het voelt goed aan dat ze ons als vrienden erbij wilden. We hebben dan ook heel wat mooie momenten samen beleefd, en ook moeilijke momenten samen doorgemaakt.

Na de maaltijd mocht iedereen mee naar het huis van onze vrienden, waar nog een drankje aangeboden werd in afwachting van het bezoek aan het kerkhof. Ik besloot om naar huis te gaan en nog even mijn bed op te zoeken. Ik moest gisteravond namelijk nog een nachtje werken, en wou nog wat rusten.

Voor ik naar mijn werk vertrok bezocht ik nog even onze vriend, die nog steeds in het gezelschap van zijn kinderen, kleinkinderen en mijn vrouw was. Hij zal zich nu stilletjes aan weer moeten herpakken na die nare tijd. Maar hij weet dat wij er zijn om hem daarin te steunen…

Liefs,

Billy

22 thoughts on “Emo-dagje

  1. Eigenlijk leer je je echte vrienden pas kennen als ze er ALTIJD zijn, niet alleen wanneer het goed gaat!
    Jullie waren er voor elkaar en voor de familie, ook als het moeilijk was en dat maakt je een mooi mens! Respect!

  2. Alsnog gecondoleerd, Billy. Mooi dat je je tranen de vrije loop hebt kunnen laten. Dit zijn momenten dat het zonde is om je in te houden. Tranen mogen vloeien. Veel sterkte met het verwerken van dit verlies. Gisteren heb ik mijn opa begraven. Ik vond het fijn om te zien dat er veel mensen waren bij de ceremonie. Dat voelt goed, om te zien hoe geliefd iemand is.

dit vind jij er van...

