Weekendverslag 1 t/m 3 juli

Mijn weekend ging vrijdag al in, omdat ik een dagje verlof opgenomen had om ’s avonds naar de Rode Duivels te kijken.
In de namiddag zijn vrouwlief en ik gaan kijken voor nieuwe stoelen voor aan de eetkamertafel. Onze huidige stoelen, niet eens zo oud, vertonen op de rugleuning scheuren in de lederen bekleding, wat dus helemaal niet zo mooi is. We hebben iets gevonden bij Overstock, levering volgt vrijdag a.s.
’s Avonds dus zoals gezegd met vrienden naar het plaatselijke OC om de Rode Duivels te bekijken, wat uitdraaide om een compleet fiasco. Tegenvaller van formaat…

Zaterdag redelijk rustig gehouden. Ik wou eerst gaan fietsen, maar de dreigende wolken lieten me van idee veranderen.
Ik had ook nog wat tijd te steken in de Tourprono die ik organiseer. In de namiddag heb ik dan ook met spanning de aankomst bekeken van de 1e rit, waarna ik het eerste klassement in onze prono heb opgemaakt.
’s Avonds hadden we dan weer een vriendenavondje ter gelegenheid van de verjaardag van een van onze vriendinnen. Onze avond werd wel abrupt verstoord door een telefoontje van de zoon van onze beste vrienden: onze vriendin was net overleden.

Zondagmorgen vroeg uit de veren, en na het ontbijt een bezoekje gebracht aan mijn moeder. Daarna ben ik bij onze vrienden langs geweest, om vriend en kinderen te condoleren. Mijn medeleven betuigt en hen allen een flinke knuffel gegeven. Vergezeld van tranen natuurlijk. Moeilijk zoiets. Donderdag pas waren ze gestopt met de medicatie bij vriendin, en zaterdagavond al overleden. Ook al was het overlijden niet onverwacht, dat het zo snel zou gaan had niemand verwacht.
Na dit moeilijke moment werd ik bij schoonzus en vriend verwacht, want er stond een culinair etentje op ons programma. Ik had enkele weken geleden het idee geopperd om eens samen met de vriend te koken voor de vrouwen. Hij had een speciaal menu samengesteld, enkele Japanse hapjes, voorgerecht en hoofdgerecht van Sergio Herman en een verrukkelijk nagerecht. Het was erg plezant om samen te koken, ook wel bijgeleerd natuurlijk. En het eten was zalig! Alweer een evenementje dat navolging verdient…

Groetjes,

Billy

25 thoughts on “Weekendverslag 1 t/m 3 juli

  1. Een dierbare die plotseling overlijdt hakt er altijd in. En of je wil of niet, je moet overleven en verder met je leven. Terwijl het leven voor jou even stilstaat.
    Wat een dubbel weekend…
    Sterkte en een lieve groet

  2. Allereerst mijn oprechte medeleven bij het overlijden van jullie vriendin. Zelfs al weet je, dat dit er aan zit te komen, dan nog blijft het hard aankomen.

    Wat fantastisch, dat jullie als mannen zo lekker gingen koken voor jullie vrouwen. Daar kan ik alleen maar van dromen😉

dit vind jij er van...

