Weekendverslag 18 & 19 juni

Zaterdagnamiddag waren we bij zoon en schoondochter uitgenodigd op de koffie, ter gelegenheid van de verjaardag van Lou. Na de koffie zagen we de heropstanding van de Rode Duivels in de wedstrijd tegen Ierland. Met luid gejuich erbij!
Terug thuis wat snels gegeten (lees: lasagna), en daarna naar vrienden getrokken waar ook de andere leden van onze vriendenbende waren. Ook al om de verjaardag te vieren van een van de vriendinnen.

Zondagmorgen vroeg uit bed, want ik was afgesproken met schoonzoon en 2 vrienden om de Wevelgem Classic te rijden. Het was een beetje frisjes om te starten, maar toch koos ik ervoor om met korte mouwen en korte broek te fietsen. Het al aanwezige zonnetje wettigde mijn keuze, en toen de heuvelzone er aankwam was ik oprecht blij ermee. De Kemmelberg moest bedwongen worden via de moeilijkste kant, maar dat ging verbazingwekkend goed. Zo goed dat ik, na een verdiende bevoorrading in Kemmel dorp, richting Wevelgem resoluut de kop kon trekken aan een deftig tempo maar er toch zorg voor dragend dat mijn fietsmaten niet achter bleven. Je begrijpt dus dat ik me erg vermaakt heb op de fiets en met veel voldoening na 90 km de aankomstplaats bereikte. Daar nog genoten van een lekker biertje, en toen huiswaarts gereden. Waar dochter de barbecue al had aangestoken, en we lekker konden smullen van hapjes, cote à ‘l os en lamsribbetjes. Gezien het wat latere uur van middag naar avond. Waarna we ook nog bezoek kregen van zoon en schoondochter, die Lou kwamen brengen om hier te slapen.

Groetjes,

Billy

16 thoughts on “Weekendverslag 18 & 19 juni

  1. ik verbaas me altijd over je steeds overvolle weekendplanning..Vroeger was dit vaak hier ook zo maar de tijd gaat zo vlug .Voor je het weet staat er een 7 voor ,neem dit maar van me aan. en geniet er dus maar ten volle van.

  2. Nu Nederland niet meespeelt zijn wij ook voor de rode Duivels.
    90 kilometer fietsen zou ik niet trekken zou ik echt aan het zuurstof moeten en minstens een week zadelpijn hebben.
    Maar jij had weer een lekker weekend met als kers op de taart kleinzoon Lou die kwam logeren🙂

  3. Nog gefeliciteerd met Lou! Dat zal een feestje geweest zijn.
    Heel wat – 23% – maar de Keutenberg is nog hoger, die is 26% Ik heb ‘m meerdere keren gefietst, maar echt wennen deed het niet (-: Ik heb ontdekt dat zigzaggen het een stuk gemakkelijker maakt.
    Lieve groet

    • percentages zeggen niet alles hé, Mirjam. Zo vind ik hellingen met kasseien een stuk lastiger klimmen dan op asfalt. Ook de aanloop naar de klim kan erg lastig zijn of net niet.

  4. Als een echte Flandrien de Kemmelberg bedwingen en daarna genieten van een cote à ‘l os en lamsribbekes, dat lijkt mij een méér dan perfekt weekend te zijn geweest, Billy.
    Groeten !

dit vind jij er van...

