Cultuur: wat wij kozen…

Gisteren begon de online ticketverkoop dus van onze cultuurtempel, stipt om 19h00. Ik zat klikkensklaar en ingelogd op de site van de Schakel te wachten tot ik kon beginnen bestellen. Eens het zover was verliep alles redelijk vlot. Ik moest heel wat voorstellingen afhandelen, ook tickets voor onze vrienden en andere kennissen bestellen. Bij elke voorstelling die gekozen werd ook de zitjes uitkiezen op het zaalplan, behalve bij die voorstellingen die op een andere locatie doorgaan en geen genummerde zitplaatsen aanbieden. Het nam dus heel wat tijd in beslag om alles te kiezen, maar zoals ik al schreef…het liep vlot. Toen alles gekozen was, had ik enkel nog af te rekenen. Voor een kleine 1000 euro aan voorstellingen…toch een redelijk bedrag. Ik haalde dus de kredietkaart boven en volgde de betalingsinstructies. Net toen ik de allerlaatste klik ter bevestiging van de betaling maakte, floepte echter het scherm weg en kreeg ik de melding dat er teveel tijd verstreken was tussen reservatie en betaling! Dat was écht balen! Ik wou nog kijken in mijn “winkelwagen”, maar dat bleek helemaal leeg! Helemaal herbeginnen dus… maar doordat ik nachtwerk doe had ik daar geen tijd meer voor.

De enige oplossing was dus de vrouwen op pad sturen om in het college hier, waar bijstand verleend werd om tickets te bestellen, alles weer te bestellen…
Uiteindelijk kwam alles goed, weliswaar niet meer op onze favoriete zitplaatsen, maar kom…wie maalt daar om.
De komende maanden kunnen we dus uitkijken naar deze voorstellingen:

ROLAND AND THE DEEP BLUE SEA

ERIKSSON DELCROIX

KRIS DANE

MAJOR TOM

RAYMOND VAN HET GROENEWOUD

LUCAS VAN DEN EYNDE, TINY BERTELS, STEFAN WELLENS EN IVAN SMEULDERS (HOMMAGE AAN WANNES VANDEVELDE)

KOMMIL FOO

Zit er iets tussen voor jou? Ga jij wel eens naar een cultuurvoorstelling?

Groetjes,

Billy

40 thoughts on “Cultuur: wat wij kozen…

  1. Ik ga soms naar de Capitole in Gent voor een optreden van Wouter Deprez en ik heb er ook al een dansvoorstelling gezien van Isabelle Beernaert. Maar een abonnement heb ik niet, daarvoor ga ik te weinig naar zulke dingen. Wat enerverend dat je alles weer kwijt was, dat zou toch niet mogen gebeuren. Dat zijn zo’n momenten dat je zin hebt om je computer door het raam te smijten🙂.

    • in de Capitole ben ik nog nooit geweest, wel in de Vooruit, waar ik in oktober ook naar Arno ga kijken, en lang geleden ook in de Handelsbeurs (voor Joan Jett and the Heartbreakers!).

      Ja, ‘k heb me erg moeten inhouden ze…😉

  2. De laatste jaren “sleept” B me overal mee naartoe🙂. Hij boekt voorstellingen voor concerten, toneel etc… Ik vind het schitterend! Kommilfoo was het laatste en schitterend!!

  3. Goh.. een eeuwigheid geleden, dat ik nog naar een voorstelling ging. De echtgenoot is niet zo into die dingen. Vorige jaar een geluk bij een ongeluk kon ik de plaats innemen van mijn zieke zoon en trok ik met de schoondochter naar Elckerlyc🙂

    Geniet van jullie voorstellingen Billy!

  4. Oh help! Eind goed al goed. Ik hoop dat je 100% zal genieten van deze voorstellingen. Alle voorstellingen die op jouw lijst staan spreken me aan. Ik ga meteen de cd van Eriksson Delcroix nog eens beluisteren, dat was zo’n fijn concert!

  5. Jullie zijn echte die-hard cultuurliefhebbers🙂 Schandalig, maar ik herken maar één bekende en dat is Van het Groenewoud. Wij gaan zelden cultuur happen. Heel soms naar een museum.
    Fijn weekend en veel plezier bij alle optredens.
    Lieve groet

  6. Balen! Ben je zo geconcentreerd bezig en dan is de tijd verlopen!!😦 Om eerlijk te zijn, wij gaan eigenlijk nooit naar zulke optredens/voorstellingen, erg he?

  7. Oh da’s echt niet leuk! Ik zou daar redelijk prikkelbaar van geworden zijn🙂 Ik ga graag naar het toneel maar doe het niet zo vaak. 1 Keer per jaar ofzo en elke jaar naar de revue. Verder enkele komieken gaan zien. Ik vind dat wel leuk je, zou ik eigenlijk wel meer willen doen.

  8. gohhh .. hoe erg om plots weer een lege winkelkar te hebben! 😦

    ja, wij gaan regelmatig naar een voorstelling, toch minstens 1 keer per kwartaal!
    tegenwoordig zijn we heeeeeeeeeeeeeeeevige fan van jonas van thielen! 🙂

    fijn weekend,

  9. Toen ik nog klein was werd ik weleens mee gesleept, zat ik bij voorstellingen die ik niet eens begreep, hahahaha Maar, nee, tenzij het open is, zoals de Uitmarkt, en die is in Almere tegenwoordig ook… maar betaald? nee…

    X

  10. ik ken er maar een billy:-)
    erg hé.

    J a de film wil ik weleens bezoeken….
    live muziek vind ik snel té hard…. tenzij het een zanger als Stef Bos is, dan wil ik wel🙂

  11. Al dat werk voor niets, dat is balen Billy!
    In België gingen we regelmatig naar Theater aan de stroom in Antwerpen Linkeroever. En we zijn absolute musicalfans!
    Hier op het eiland is het nogal moeilijk. Er zijn wel voorstellingen maar het is altijd een heel eind rijden en hier is nergens verlichting. Dus toen we vorige maand in Madrid waren hebben we er van geprofiteerd om nog eens een musical mee te pikken🙂

  12. Cultuur is een vlag die vele ladingen dekt. Onlangs bezocht ik een zeer gesmaakte fototentoonstelling. Iets statischer dan wat je bedoelt, allicht.😉

    • statischer ja, maar fototentoonstellingen vind ik ook wel interessant. Soms is er zo’n tentoonstelling in onze cultuurtempel, en dan laat ik niet na om ’s langs alle foto’s te wandelen

  13. Wat frustrerend dat het ineens wegviel en je alle mooie plekken kwijt was.
    Maar fijn dat het toch allemaal gelukt was.
    Heel veel plezier komende maanden

  14. Ja, wij gaan in de zomer veel naar optreden, en in de winter dan meer naar stand up comedians. Meestal in kleine zaaltjes naar de try outs, dat is altijd leuk met de interactie van het publiek. Ik heb nu ook terug de draad opgenomen om terug te gaan koken in een kleine cultuurkapel , dan kook ik voor de artiesten, mijn man bedient ze en dat is altijd leuk om een babbel met die mannen te doen.

    • ik ga ook het liefst naar kleine zalen voor optredens, Christa. is toch een heel andere sfeer dan de massaspektakels in grote zalen.
      Wat staat er nu als eerste op je programma?

  15. Hier worden ook veel voorstellingen gegeven en ieder jaar denken we, dit jaar gaan we dit en dit doen… maar meestal passen de datums niet met onze drukke agenda’s. Later als de mini-me’s groter zijn, zal het misschien meer passen.

dit vind jij er van...

