Vaderdagweekend

Zaterdag stond in het teken van vaderdag, want ’s avonds kwamen onze kinderen en kleinkinderen langs voor een feestmaaltijd. Hiervoor was vrouwlief de hele namiddag in de weer, terwijl ik aan de pc wat blogjes kon lezen en ook af en toe ’s insprong als keukenhulp. Onze feestmaaltijd werd, na de gebruikelijke hapjes bij het aperitief, als voorgerecht een carpaccio van gerookte zalm en als hoofdgerecht opgevulde kalkoenrollade. Als vaderdagcadeautje kreeg ik een bon voor een etentje, die ik al meteen de zondag kon gebruiken…

Zondagmorgen eerst nog een sportieve inspanning geleverd in de plaatselijke Flanders Fieldrally die ik met enkele vrienden afhaspelde. We kozen voor de 75 km, en die ging me heel goed af, ondanks de nog weinige kilometers die ik al in de benen had dit jaar…
’s Middags dus met vrienden gaan eten, naar bistro Poirot in buurgemeente Deerlijk. We waren er voor het eerst, en toen we aankwamen was de zaak helemaal volzet. Een goed teken dus, en dat bleek ook achteraf. We hebben heerlijk gegeten, voor een relatief lage prijs. Een aanrader!
Na het eten zakten we af naar ons vertrouwde afsluitadresje waar we nog enkele lekkere biertjes dronken, en nadien bij onze vrienden het weekend afsloten.

Groetjes!

Billy

23 thoughts on “Vaderdagweekend

  1. Wat een fantastische Vaderdag had je!
    En wat een leuk geschenk van je kinderen. Zo was het twee dagen een feestmaaltijd. Eerst door je lieve echtgenote en daarna in ’t restaurant.

  2. Goh, ik lees dit zo en ik bedenk me dat ik nog nooit heb gerealiseerd dat men in België een week eerder vaderdag viert dan in Nederland. Weer wat geleerd🙂

  3. Jij hebt dubbel en dwars genoten van het Vaderdagweekend. Zo ken ik je weer (-: Bij ons is het aanstaande zondag Vaderdag.
    LIeve groet

dit vind jij er van...

