Voorbereidingen Barcelona

11165517_fotolia-47262519-subscription-monthly-m

De laatste tijd ben ik vaak bezig met de voorbereidingen voor ons tripje naar Barcelona. Zoals je wellicht al weet trouwt mijn petekind, die in Barcelona woont en werkt,  er volgende maand. Wij gaan er met onze kinderen en kleinkinderen naartoe, en gaan er enkele dagen verblijven. Een appartement is al geboekt via Airbnb, de vluchten geboekt via Ryanair.

Waar ik me voornamelijk mee bezig hou is hoe we alles gaan organiseren, want we willen natuurlijk tijdens de dagen dat we er zijn ook wel een en ander zien en beleven. Het huwelijk wordt op zaterdagmiddag bezegeld in het stadhuis van Santa Coloma de Gramenets, en ’s avonds worden we rond 18h30 verwacht voor een eenvoudig feest met hapjes en drankjes, in de haven van Badalona. De rest van de tijd, en de overige dagen is er dus ruimte tot ontdekken…😉

Wat we wellicht zullen doen is een gegidste fietstocht (met Nederlandse gids) en/of een tour met de hop-on/hop-offbussen. Het lijkt me ook het handigst om een Transport-pass aan te schaffen, waarmee we die 4 dagen onbeperkt gebruik kunnen maken van het openbare vervoer (en ook al eens verkeerd kunnen rijden zonder erg…😀 ). Een bezoek aan de voornaamste bezienswaardigheden lijkt me vanzelfsprekend, maar ik wil beslist ook wat minder gekende (lees minder platgetreden) plekjes ontdekken. Wij zijn allemaal geen museumliefhebbers, maar toffe buurten met gezellige en authentieke winkeltjes en bars zijn wel aan ons besteed. En er zal af en toe ook eens aan de kleintjes moeten gedacht worden.

Zelf nog tips voor Barcelona? Laat maar komen!

Groetjes,

Billy

53 thoughts on “Voorbereidingen Barcelona

  1. een levendige stad waar zoveel te zien is Billy

    in het centrum heb je vele mogelijkheden die op wandelafstand liggen

    en voor de andere neem je best de metro,

    de prijzen voor het openbaar vervoer zijn lager dan bij ons, zelf, heb ik ook kaart met een aantal ritten gekocht

    groeten

  2. De buurt rond de haven is leuk en de kleine straatjes in de gotische wijk zijn ideaal om in te flaneren. Het is al even geleden, maar ik vond Barcelona een heel leuke en levendige stad.

  3. De buurt rond de haven is inderdaad erg leuk. Wat voor de kinderen misschien ook leuk is is de Tibidabo. Dat is een heel mooi uitzichtpunt. Je gaat met een klein treintje naar boven en daar staan ook allemaal kermisattracties en je kan er gezellig wat drinken en hebt een prachtig uitzicht over de stad. Heel erg veel plezier alvast!

  4. DE hop onn bus is heel leuk. , ik vond dat heel interressant om Barcelona op die manier te verkennen. Ook veel kleine binnenstraatjes van de Ramblas, zijn heel leuk, verdwaal maar lekker in de oudstad; Super!

  5. Super leuk vooruitzicht!

    Zelf nog niet in Barcelona geweest, maar de jongste zoon ging daar op bezinning in zijn laatste jaar op school. Hij geraakte er toen niet over uitgepraat🙂

    Genieten maar Billy!

  6. Wat leuk en spannend zeg! Ben er 2 keer geweest en ik zou je aanraden uit de grote toeristische bezienswaardigheden te blijven. Er zijn echt heel veel mensen🙂 Wel is Parque Bruell gewoon echt de moeite waard. En de heuvel op naar het park op de berg (weet even de naam niet meer) is ook leuk!

  7. Ik ben zelf nog niet in Barcelona geweest maar hoorde van vrienden die de stad bezochten dat het wel de moeite is. Geniet van de voorbereiding en jullie tijd in Barcelona!

  8. Wat leuk dat jullie hier met z’n allen naar toe gaan. Dat moet echt heerlijk gaan worden! Barcelona lijkt me ook een mooie stad. Ik ben er nog nooit geweest, dus ik kan er niets over zeggen. En daarbij ben ik dus wel een museum nerd. Ik zal daar vooral rond hangen🙂

  9. Oooh geniet van je reisje! Ik ben er ooit eens geweest maar dat is 12 jaar geleden. Ik kan wel eens navragen bij een kameraad die daar paar jaar gewoond heeft, hij weet vast en zeker mooie plekjes zijn. Geef maar een seintje als je wilt dat ik het vraag.

  10. Mijn dochter is vorig jaar een weekje naar Barcelona geweest en heeft ontzettend naar haar zin gehad. Ze heeft ook gebruik gemaakt van de ov-pas en heeft diverse bekende “attracties” gezien. Stuk voor stuk de moeite waard. Jammer dat je niet in de buurt woont, want dan had ik je de Barcelona-gids kunnen geven.
    Een fijne voorbereiding, want daar begint het plezier al!
    Lieve groet

    • welke gids is dat dan, Mirjam? Groot en dik boek? Te omvangrijk om op te sturen?
      Ik heb al heel wat informatie kunnen verzamelen via internet. Heeft die gids dan nog extra’s te bieden?

  11. Ik kom even off topic vertellen dat ik je niet vergeten ben, maar ik moet nu echt al mijn aandacht en concentratie vestigen op mijn ‘verplichte’ traject van de gemeente. Mocht je niet weten waar ik het over heb, dat kun je lezen op mijn blog. Het mag, hoeft niet, maar dan weet je wel waarom ik er even niet ben zoals je gewend bent van mij.

    Het slurpt al mijn energie op en aankomende maandag start ik in het Ouderencentrum en ga ik 8 uur per week erbij werken dus werk ik vanaf volgende week 10 uur en dan nog mijn verplichte huiswerk en gesprekken op het stadhuis wekelijks en een huishouden.
    Ik weet even niet hoe het bloggen gaat verlopen, ik hoop binnenkort mijn nieuwe ritme te hebben gevonden en gewoon weer er te kunnen zijn.

    X
    PS, dank je wel dat jij wel trouw blijft komen en reageren, dat doet echt heel veel goed!

  12. Als ik het me goed herinner ben ik in 1986 daar in de buurt geweest maar ben de stad niet binnen geraakt. Ik was er met een groepje onbekenden en zaten liever aan de sangria. Jammer achteraf gezien.

  13. Tapas eten waar de spanjaarden dat doen, en je laten verrassen door het aanbod. Geef je ogen de kost in Barcelona, echt een heerlijke stad! En zoals al eerder gezegd: hou je bezittingen in de gaten…

    • Ik weet niet meer waar we aten, (’t is ook al een aantal jaren geleden) maar wel dat ik het vroeg aan de jongens die werkten in die stalletjes waar ze kaarten en souvenirs verkopen: meneer, zeg mij eens waar jullie eten ’s middags. Het was ergens op een toeristische plek, met een bovenverdieping, dicht bij de Ramblas en Sagrada Familia. Geen toeristen, alleen spanjaarden en wij.
      Hier kan je ook nog een lijstje met tips vinden : http://www.talesfromthecrib.be/2014/04/lilith-9/ en in de commentaren staan er ook nog.
      De overdekte markt: super. En probeer geen foto’s te nemen van die levende standbeelden op de Ramblas als je ze niet betaalde: hele scheldtirades zijn je deel dan.
      Heel veel plezier daar!

  14. Aan de Ramblas zijn er vele kleine gezellige straatjes, pleintjes… alles waardevol goed wegstoppen op de Ramblas, toen wij er waren werd er net een zakkenroller gevat en let op als je de bus neemt😉

dit vind jij er van...

