Weekendverslag 21 & 22 mei

Gisteren was een dag met een gouden randje!

Na de noodzakelijke uurtjes slaap na mijn nachtwerk, rustig van mijn ontbijt en de weekendkrant genoten. Dan op het dooie gemakje onze fietsen op de fietsdrager achterop de wagen gezet, en vertrokken we richting Wetteren. Parkeerplaats zat aan sportcentrum de Warande, vanwaar we op enkele honderden meters van ons 1e knooppunt van de rit die ik uitgestoken had waren. Het eerste gedeelte van de tocht viel eigenlijk wat tegen, saaie omgeving, gedomineerd door de vele bomen- en plantenkwekerijen in de streek, en vaak slechte wegen. Tot we in Wichelen een welgekomen terrasje tegen kwamen waar we ons met veel plezier een roséwijntje en een Lente Maneblusser bestelden. Toen we weer op weg waren, was het parcours op slag veranderd! Mooie en rustige wegen, veel natuurgebied, écht aangenaam fietsen. Wie dus in de streek wil gaan fietsen (of wandelen) doet er goed aan om ten noorden van de Schelde te blijven.
Na onze fietstocht weer huiswaarts gekeerd, waar we na een verfrissende douche spaghetti klaarmaakten en ervan genoten op ons zonneterrasje.

Vanmorgen gingen we met onze dochter en schoonzoon, en kleinzoontjes Mero en Onno, eten op het ontbijt dat georganiseerd werd door de ouderraad van de plaatselijke school. Heerlijk uitgebreid en lekker!
Daarna konden we de voetjes strekken in een uitgestippelde wandeling waarbij er onderweg een aantal vragen moesten opgelost worden. We hadden geluk met het weer, want (voorlopig) viel de regen nog niet met bakken uit de lucht.
Voor vanmiddag had vrouwlief een vispannetje voorbereid, en nadien was het lazy sunday thuis, terwijl buiten dan wél die voorspelde regen viel.

En hoe was jullie weekend?

Groetjes,

Billy

27 thoughts on “Weekendverslag 21 & 22 mei

1. tja, mijn ma ligt in het ziekenhuis, dus dat werden dagelijkse bezoekjes
    mijn zoon kwam terug van de mont ventoux, dus dat werd wassen en strijken
    gisterenavond chinees gaan halen, een paar glaasjes rosé wijn erbij,
    een rustig weekend dus

2. Mijn weekend was rustig, niets speciaals, alleen zijn we gisteren naar de markt in Brussel geweest, wat altijd een beetje reizen is. En ik geniet daarvan ! Voor de rest geen uitschieters.

3. Terug van weggeweest (naar Mallorca) Ik heb dit weekend dus vooral uitgepakt en de was gedaan. En met de glimlach op mijn mond teruggedacht aan de voorbije week, dat ook.

4. Wij hadden ook een heerlijk weekend. dagje wellness. lekker geluncht op het strand. beetje in de tuin gerommeld en bezoekje aan mijn ouders.
    Gisterenavond begon het te hozen van de regen maar verder gelukkig droog en zonnig🙂

5. ik had een drukke week, en dan iets te veel gewerkt op zaterdag in de tuin, en op zondag dan met de gebakken peren, enfin, rug, maar kom, binnenkort Berlijn, fietsvakantie en dan cultuur opsnuiven in het mooie Italië

6. Inderdaad een weekend met een gouden randje voor jullie.
    Wel geluk gehad met het weer, want hier heeft het zo wat de hele zondag hard geregend😦

7. Wat een heerlijk weekendje weer. Ik hou van Lazy Sundays. Vrijdag ben ik naar een vernissage geweest van een collega, zaterdag boodschappen met mijn moeder en voor de rest een lui weekendje gehouden.

8. Dat lijkt me een heerlijk weekend te zijn geweest! Zaterdag was bij ons huishoud-dag, zondag stond er een bezoek aan mijn ouders op de planning.