Hemelvaartweekend 2016

Terwijl mijn blog op onzichtbaar stond, heb ik net als zovelen genoten van het fantastische weertje.

Donderdag de barbecue van zolder gehaald, en ’s avonds met onze fietsvrienden en dochter en schoonzoon lekker gegeten. En daarna lang nagenoten op ons zonneterras.

Vrijdagmiddag hebben we die barbecue nog eens aangestoken voor een ietwat eenvoudiger maaltijd, maar beslist even lekker.
’s Avonds werden we bij onze fietsvrienden verwacht met onze vriendenbende, om de verjaardag te vieren van de vriendin. Heerlijk babbelen, biertjes drinken en hapjes eten… En veel plezier maken!

Zaterdag met onze fietsvrienden op stap. Fietsen op de wagen en naar Gistel gereden, waar we een fietstochtje hebben gemaakt naar Oudenburg en Stalhille. En dus vaak langs de kanalen Plassendale-Nieuwpoort en Brugge-Oostende reden. Heerlijk fietsen! Met natuurlijk ook af en toe een horecastopje…😉
’s Avonds gingen we dan samen eten, op het eetfestijn dat georganiseerd werd door de minivoetbalploeg waar onze zoon bij speelt. Niet echt culinair, maar wel veel ambiance achteraf…🙂

Zondagmorgen haalde ik de racefiets van stal om een ritje te maken langs de Gavers, Kortrijk, Wevelgem en Gullegem om dan langs het jaagpad van de Leie terug huiswaarts te keren. Het krioelde werkelijk van de fietsers, en niet alleen de gebruikelijke wielertoeristen!
’s Middags had vrouwlief een heerlijk gerechtje klaargemaakt. In de namiddag brachten we een bezoekje aan mijn moeder, en ’s avonds kwamen onze kinderen en kleinkinderen voor moederdag. Wij hadden broodjes en beleg voorzien zodat iedereen zich naar wens kon bedienen.
En dat was meteen de afsluiter van het zonovergoten Hemelvaartweekend.

Groetjes,

Billy

 

29 thoughts on “Hemelvaartweekend 2016

  1. BBQ, heerlijk! Ik vind het zo jammer dat het heerlijke weer na morgen weer voorbij is, dat word afkicken. Moederdag klinkt ook gezellig, heerlijk om zo de dagen door te brengen met familie en vrienden.

  2. Oh stond je blog helemaal op onzichtbaar? Waarom nou😛 hahahahaha

    Dit klinkt weer als ultiem genieten en zover ook hier in ons kikkerlandje is het nog steeds genieten, laat dat ook zo blijven😀

    X

  3. Wat leuk dat de hele familie kwam voor Moederdag! Ik kijk ook uit naar jaren van Moederdag vieren. Deze keer was het voor mij de tweede keer. Als vrouwen zeggen, ik besteed er geen aandacht aan met dat commerciële gedoe, snap ik dat niet helemaal. Ten eerste hoef je er niets commercieels van te maken, maar gewoon even het samenzijn met je gezin. En dan de moeder even ontlasten/op nummer 1 zetten. Hoe fijn is dat? Ja, dat kan het hele jaar, maar zo’n dag maakt je er net even meer bewust van. Echt, ik kijk uit naar jaren Moederdag plezier!

    Zelf had ik een heel druk weekend.
    Woensdag herdenkingsdag, waarbij mijn man als soldaat een ceremonie had. Ik ging natuurlijk mee.
    Donderdag Bevrijdingsdag, waarbij je ook altijd op pad gaat
    Vrijdag was ik jarig. In de avond had ik alleen een verjaardag van iemand anders
    Zaterdag vierde ik mijn eigen verjaardag
    Zondag Moederdag
    🙂

  4. Ja, het was idd heerlijk weer in die dagen, helaas heb ik er maar weinig van meegekregen….wij zaten aan het bed gekluisterd van mijn zieke schoonvader. Nu mijn schoonvader is overleden, is het mooie weer ook ineens weg! Ik hoop werkelijk dat het mooie weer terugkomt, ben er zo aan toe om even heerlijk een paar zonnestraaltjes te vangen!

dit vind jij er van...

