Kleinzoonperikelen

Onze jongste kleinzoon Onno is gisteren al 3 maanden oud geworden, wat vliegt die tijd toch! Vandaag moest dochter opnieuw met hem op controle naar het UZ Gent, waar ze vaststelden dat hij wat te weinig drinkt om zijn (al verstoorde) nieren goed te laten functioneren. Ook het kaliumgehalte in zijn bloed is wat te hoog. Er is dus nog wat werk aan…

Sinds gisteren is kleinzoon Lou in datzelfde UZ Gent opgenomen om een insulinepomp te plaatsen en hem er te leren mee omgaan. Zoals je wellicht weet werd bij Lou in september ook diabetes vastgesteld (net als bij zijn vader / onze zoon). Voorlopig was het een hele aanpassing natuurlijk, en vooral het insuline toedienen is al vaak een geseling geweest. Dat zal dus heel wat beter verlopen via die insulinepomp. Hopen maar dat hij de aanwezigheid ervan goed kan verdragen.

Wordt vervolgd…

Groetjes,

Billy

36 thoughts on “Kleinzoonperikelen

  1. Wat vreselijk dat die kleine spruitjes al zo moeten afzien! Ik hoop dat het goed komt voor beiden . Kleine Onno heeft nog niet veel besef, maar voor Lou moet het toch moeilijk zijn. Veel sterkte , ook voor de ouders die het moeten uitleggen. Ik kan me voorstellen dat hun hart vaak bloedt. Maar anderzijds, toch wel goed dat er daarvoor hulp bestaat ! Sterkte Billy!

  2. Zo klein nog en al niet meer zorgeloos van alles kunnen genieten.Moet een zware opgave zijn voor de ouders om hun kinderen hier alles proberen uit te leggen.Gelukkig zijn jullie een familie die erg aan elkaar hangt en elkaar altijd zal ondersteunen.Dat prikken voor Lou zal zeker een drama geweest zijn.Veel sterkte en hopelijk verloopt alles vlot met de insulinepomp en komt alles met de niertjes van Onno ook in orde en kan alles op punt gesteld worden.

  3. Ik ben er precies extra gevoelig voor omdat ons kleinkind er binnenkort aankomt! Die kindjes, ze zouden dat echt niet mogen meemaken.
    Ik denk aan je hele familie en hoop dat het niet te belastend zal zijn voor jullie allemaal!

    • voor Onno valt dat allemaal wel nog mee, is nog veel te jong om iets te beseffen.
      Lou is toch van een ander kaliber, net oud genoeg om te weten dat er iets niet juist is en te jong om echt te beseffen waarom hij om de zoveel tijd bloed moet geprikt worden en een insulinespuit moet krijgen. Was hij wat ouder geweest, dan konden we hem dat beter uitleggen. Gelukkig màg hij die insulinepomp nu, da’s toch al een gekluw minder, want ik kan je verzekeren dat 4 insulinespuitjes per dag geven aan zo’n kind niet evident is, Mrs.

  4. ohhh .. wat een zorgen, billy!
    wat lou betreft ..
    ik denk dat zo’n klein mannen zich daar minder problemen om maken dan volwassenen en zich sneller aanpassen. toch is en blijft het een hele belasting voor dit dapper ventje!

    onno .. hij is te klein om te beseffen wat zich allemaal afspeelt ivm zijn gezondheid. ik duim voor ‘m!!
    en voor jullie allemaal, natuurlijk!!
    veel sterkte!!

  5. Och arme toch…. hopeloos kun je jezelf erdoor voelen omdat ze nog zo klein zijn, ja allebei, maar hopelijk gaat het snel de goede kant op, met alle twee. Weet dat ik met regelmaat aan ze denk, ik vroeg mij al af hoe het vooral met de jongste gaat nu….
    ❤❤❤

  6. Ik reageer hier eigenlijk zelden, maar nu wil ik toch even laten weten dat ik met je meeleef. Alweer een confrontatie met het gegeven dat gezondheid toch wel echt het hoogste goed is.

  7. oh billy, dat lijkt me nou niet zo’n pretje, dat geeft al z o vroeg zorgen…
    kinderen leren er wel snel mee omgaan…
    dat wel weet ik van heel dichtbij.

    sterkte hé billy,
    xxx

  8. Aah wat sneu voor deze kleintjes. Dat ze zo jong al moeten dealen met gezondheidsproblemen. Kinderen lijken altijd wel sneller te wennen. Het zijn de volwassene die het er meestal het moeilijkst mee hebben.
    Ik wens jou en je gezin sterkte.

  9. O’ nee toch! Niks zo erg dan kleine kindjes, die sukkelen met hun gezondheid. ’t Moet ook voor de ouders en voor jullie grootouders niet makkelijk zijn. ‘k Hoop zo, dat het allemaal in orde mag komen met de niertjes van Onno en dat het nu ook allemaal makkelijker mag gaan bij Lou.
    Dikke knuffel!

  10. oei, dat is idd minder goed nieuws, men zegt soms, kleine kinderen kleine problemen, maar dat is iets al totaal anders, gelukkig wonen jullie in België, waar onze gezondheidszorg op een heel hoog peil staat

dit vind jij er van...

