Aprilse grillen

weer volgende dagen België

“Van maandag tot donderdag blijft het wisselvallig met regelmatig voorjaarsbuien. Er is daarbij ook kans op korrelhagel en enkele donderslagen. Op de hoogten valt er soms sneeuw. Dinsdag gaat het bovendien ook flink waaien met windstoten tot 70 km/u.

De maxima klimmen niet hoger dan 8 of 9 graden in het centrum en 3 of 4 graden in de Ardennen. In Vlaanderen zijn de minima licht positief. Donderdag wordt het stilaan wel wat minder koud.

Vrijdag kan het droger worden met meer zon en maxima tot 13 graden.”
(bron: http://www.deredactie.be)

 

Normaal gezien zouden we vandaag met de fiets deelnemen aan Rondje Roodbruin, een opendeur van 4 Zuidwestvlaamse brouwerijen voor het promoten van hun roodbruin bier. Maar het koude en gure weer besliste daar anders over. Misschien zullen we met de wagen deze namiddag 1 brouwerij bezoeken…

Verlang jij ook al naar mei?

Groetjes,

Billy

34 thoughts on “Aprilse grillen

  1. Wij zijn gisteren naar Festival aan zee geweest in De Panne, een gratis festival. Een paar goeie optredens gezien, ook een paar minder goeie😉
    Maar ik had vooraf toch gecheckt of het in een tent was, anders waren we niet geweest. En eerlijk we hebben het ook wel koud gehad in de tent. Straks naar mijn schoonouders, met een stukje taart en een verjaardagsbloemetje en de zondag zal er ook weer opzittten.

  2. Ja ik las al zoiets, sneeuw op maandag, nou ja, hahaha april doet wat ie wil en is gewoon mogelijk tot IJsheiligen voorbij is, dat houd ik altijd in mijn achterhoofd, en die dag? Valt op 13 t/m 15 mei, daarna zou het klaar moeten zijn met eventuele vries, hagel en sneeuw…

    En ja, ik verlang ook naar mei, maar april is zover ook al heel mooi, en dan doel ik niet persé op het weer natuurlijk, gelukkig is het alweer langer licht, begint de zomertijd te wennen langzaam en ga zo maar door.

    X

  3. Ook içk verlang naar de zon maar laat me niet zo gauw afschrikken.Ben op deze erfgoeddag op verkenning geweest en daarna nog een wandeling gedaan waar ik bij6° 2x doornat ben geworden door hagelbollen zo groot als parels.

  4. heel fris maar in die voorspellingen waren toch wel pessimistisch..

    al bij al viel het weer dit weekend toch nog mee..

    maar terrasjesweer was het zeker niet..

    en uitkijken naar de maand mei heeft niet veel zin

  5. Oh houd op! Afgelopen weekend was er Elfia. Een fantasy evenemen op het kasteelterrein van Haarzuilen. Mensen lopen dan in kostuum of in gepaste kledij. En daar hoort geen winter- of regenjas bij. En dat betekende kou kleumen. Ik heb het zo koud gehad! Ondanks dat ik wel wat laagjes probeerde aan te trekken. Maar jemig….

  6. Hey Billy, ik kom je even wat off topic brengen, dit lees ik net, moet het zelf ook nog even doornemen hoor, maar ik dacht direct aan jou dat dit jou weleens heel erg kan interesseren Mont Vertoux, een wielerrit.. voorbereiding, een doel…. net gestart met zijn blog…

    Als het wat is, wie weet kun jij dit bij de fietsfanaten kenbaar maken? Wel zo leuk voor hem ook, hahaha Nee ik ken hem niet verder! Totaal niet.

    https://ventouxblog.wordpress.com/

    X

    • zo’n rit op de Ventoux wordt hier in de streek ook georganiseerd, maar ik zie al die voorbereiding eerlijk gezegd niet meer zitten. Een ritje in de Ardennen is al meer dan genoeg…😀

  7. Het weer is iets waar men niets kan aan veranderen. Ik maak me daar eigenlijk nooit druk in. Het heeft ook geen invloed op mijn humeur of zo. En daar ben ik echt dankbaar voor.
    Het enige weertype waar ik het zo niet op begrepen heb, is ijzel. Niet zozeer voor de koude, maar ‘k ben bang om te vallen😉

    • oh, ik maak me ook nooit erg druk om het weer hoor, Zij. Maar ik vind het gewoon vervelend dat het slechtste weer vaak in het weekend valt de laatste tijd. En dat weerhoudt ons ervan om fietstochtjes te maken met de vrienden…

      • Tja.. in ’t weekend is het natuurlijk niet zo aangenaam als het slecht weer is, zeker als je leuke buitenhuis dingen op de planning hebt staan.

        Nog even geduld.. de mooie weekends komen vast en zeker.. misschien nog wel sneller dan verwacht🙂

dit vind jij er van...

