Internetdwalingen

Soms kom je vreemde dingen op het spoor op het wereldwijde net.

Ik bracht deze namiddag een bezoekje aan mijn moeder in het rustoord, en reed daarna nog eens door tot bij broer en schoonzus. Op de salontafel lagen enkele nieuwe cd’s en dvd’s die hij meegebracht had van Mediamarkt, waaronder een dvd van Lynyrd Skynyrd. Een registratie van een live-optreden in Jacksonville, Florida. Omdat ik van de groep enkel het nummer Sweet home Alabama ken, stak hij de dvd in de speler en keken we naar enkele nummers. Je zag zo dat de tand des tijds niet had stilgestaan, en dat de groep een bende ouwe rockers was. Omdat ik wel eens benieuwd was hoé oud ze wel zijn, zocht ik dat op op m’n smartphone.
Ik zocht eerst bij zanger Johnny Van  Zant, waarbij mijn oog viel op de vermelding: “Overleden: 11 april 2016

Johnny van Zant

Wel heel toevallig dus dat Johnny Van Zant net 2 dagen geleden zou overleden zijn. En daar wou ik dus meer over weten. Maar hoe ik ook zocht, ik vond niets dat naar de dood van Johnny Van Zant leidde. Bizar!

Internetdwaling of realiteit? Weet jij het?

Groetjes,

Billy

41 thoughts on “Internetdwalingen

  1. als ik ‘johnny van zant’ ingeef bij google, krijg ik dezelfde pagina als wat jij hier toont, billy, met rechts de vermelding dat ie overleden is, en links de wikipediapagina, met enkel zijn geboortedatum.

    er gebeuren rare dingen .. 😉

  2. ik heb dus hetzelfde ingegeven als jou en bij staat het er niet bij…..
    dit staat er:
    Muzikant
    Geboren: 27 februari 1959 (57 jaar), Jacksonville, Florida, Verenigde Staten
    Echtgenote: Lisa Van Zant
    Broers: Ronnie Van Zant, Donnie Van Zant
    Muziekgroepen: Lynyrd Skynyrd (sinds 1987), Donnie Van Zant, Van Zant (sinds 1985)
    Ouders: Lacy Van Zant, Marion Virginia Hicks Van Zant
    van overleden zie ik niks….

    • ik wist ook niet wie de zanger was, maar kende Lynyrd Skynyrd toch wel hoor…
      Maar ik ga al ettelijke jaren langer mee dan jij, Sanne. Normaal dat je nog nooit van die groep hoorde…😉

  3. Ik ben natuurlijk ook meteen gaan kijken. Ik weet ondertussen dat zijn broer (Ronnie) is overleden bij een vliegtuig ongeluk. Hij was dus de voormalige zanger va deze band (die ik niet kende). Maar dat van zijn broer is dus een hoax, lees ik op een Amerikaanse website. Vind dat wel onbeschoft,als er dat soort berichten worden verspreid.

  4. Zondag 15 mei 2016: op heel wat sportevenementen in dit landje houd men één minuut stilte voor Rik Van Steenbergen. De man is echter nog steeds ‘alive & kicking’. Een foutje op de site van de VRT was de boosdoener. Er zijn nog wel meer mensen ten onrechte dood verklaart, ook voor er internet was. Voorbeelden genoeg.

dit vind jij er van...

