Pearl Jam – Just breathe

“ja, ik begrijp dat aan ieder leven een einde komt, aha

en we zitten alleen, ik weet dat we op een dag moeten gaan, aha

ik ben een gelukkig mens dat ik op iedere hand

diegenen kan tellen waarvan ik houd”

Zo begint dit mooie liefdesliedje (vrij vertaald door mezelf).
Pearl Jam staat bekend om de soms nogal opzwepende nummers, maar zanger en tekstschrijver Eddie Vedder kan ook fantastisch mooie ballades schrijven. Getuige daarvan de muziek die hij schreef voor de (naar mijn opinie) schitterende film “Into the wild“.  Dit nummer had er heel erg goed in gepast, maar toch verscheen het pas enkele jaren later op hun 9e album “Backspacer”.

Ik ben gek op Eddie Vedders stem, warm en net als bij wijn beter met de jaren…😉

 

Muzikale groetjes!

Billy

❤

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier

Mijn muziekcollectie: klik hier

12 thoughts on “Pearl Jam – Just breathe

  1. Niet alles van Pearl Jam kan me bekoren maar een aantal nummers, waaronder dit toch wel. En vaak hebben die rockers toch best een goede stem die soms zelfs nog beter tot hun recht komt in rustigere nummers hé.

dit vind jij er van...

