Weekendverslag 2 & 3 april

Zaterdagmiddag, na mijn noodzakelijke uurtjes slaap en het ontbijt, plaatste ik onze fietsen op het fietsrek achterop de wagen. Ze hadden mooi weer voorspeld, en we hadden dus afgesproken met vrienden om een fietstochtje te maken. Wevelgem was deze keer  de vertrekplaats die ik uitkoos. We maakten een rondje langs Menen, Geluwe, Dadizele (horecastop aan de basiliek) en Moorsele om tenslotte na 37 km opnieuw aan onze wagen te komen. Het beloofde mooie weertje hebben we niet gezien, maar voor de rest viel ons tochtje erg goed mee.

Toen we thuiskwamen snel onder de douche, om dat bij diezelfde vrienden een bordje (of 3) spaghetti te eten. En daarna samen naar onze plaatselijke cultuurtempel voor het optreden van Buurman. Een heel mooi optreden gezien, en na de voorstelling brachten de 3 muzikanten nog een akoestisch optreden in de bar. Super!

20160402_222248

Zondagmorgen waren we afgesproken met onze dochter en schoonzoon om samen met de fiets de Ronde te gaan bekijken, zoals ik in mijn vorig logje had vermeld. Dochter en schoonzoon hadden de dag voordien een fietskar gekocht (tweedehands) om hun kroost in mee te nemen op fietstochtjes, en die kwam dus goed van pas gisteren. In Wannegem was er al een aangename drukte, meer dan een uur voor de renners voorbij kwamen…Ik heb er dit filmpje gemaakt. Ongelooflijk toch wat een dergelijke wedstrijd kan teweegbrengen bij een grote massa mensen. Wie naar de koers keek zal wel gemerkt hebben dat het over het hele parcours één groot feest was. Met een superieure en verdiende winnaar. Die ontknoping zagen we bij ons thuis op tv. Die hadden we zoals wel vaker gebeurt bij mooi weer naar de tuin gedraaid en met onze tuintafel dicht bij de openstaande porte-fenêtre konden we goed de wedstrijd volgen terwijl we ons typisch Belgisch middagmaal nuttigden: friet met biefstuk. Voor de gelegenheid aten schoonzoon en ik paardenbiefstuk, de vrouwen hielden het gewoon bij runderbiefstuk.

’s Avonds stond alwéér een cultuuravondje gepland, maar onze vaste cultuurvrienden moesten helaas afhaken omdat ze op dat moment familiefeest hadden. Schoonzoon offerde zich dan maar op om met ons mee te gaan. Deze keer niet in onze vertrouwde schouwburg, maar naar de Stringe in Vichte. Daar kwamen Jelle en Clara Cleymans, Jaak van Assche, Danni Heylen en Peter Thyssen met de voorstelling “Ooit gewist“. Daarin brachten ze in een aantal hilarische sketches tv-programma’s van het (verre) verleden opnieuw tot leven. Bijzonder plezante voorstelling!
Daarna brachten we schoonzoon naar huis, waar we nog een laatste drankje hadden om het drukke weekend mee af te sluiten.

Groetjes,

Billy

 

 

24 thoughts on “Weekendverslag 2 & 3 april

  1. cultuur en sport dit weekend Billy..

    dat moet dus wel een geslaagd weekend zijn

    veel ambiance daar bij de koers..

    wat mij in de drukte van Velzeke opviel, dat er geen standjes met dranken en dergelijke stonden..

    voor een paar jaar was dat helemaal anders..

    in het verleden werd dit juridisch betwist…

    prettige dag

  2. Ik dacht altijd dat wij een volle agenda hadden, maar jullie kunnen er ook wat van🙂
    Wij zijn allebei gek van paardenbiefstuk, gaan altijd in het beste restaurant van Vilvoorde (familie van B) 🙂

  3. Gezellig weer Billy. Mochten wij beiden niet gelukkig getrouwd geweest zijn had ik het bèst met je uitgehouden denk ik, je bent zo’n heerlijke levensgenieter.

  4. Wat een leuk weekendje heb je weer gehad.
    De ronde van Vlaanderen zijn mijn zus haar huis voorbij gereden was ook te zien op tv.
    Ikzelf eet ook nooit paardenbiefstuk is immers mijn favoriete dier en daar eet ik echt niet van.
    Mijn man eet dat ook, kan het jammer niet uit zijn hoofd praten.

  5. Ondertussen zagen we de week doormidden en is het volgende weekend alweer aan het naderen, ik ben benieuwd wat er dan uit gaat komen, dit was in elk geval weer een weekend om voor altijd in je memorie te behouden😀

    X

  6. 3 borden spaghetti.. hele grote honger dan toch!!🙂 (doet mij eraan denken dat ik de spaghettisaus nog uit de diepvries moet halen voor woensdag)
    Amai, inderdaad veel volk! Sport brengt toch veel volk samen hé.

  7. Wat een geslaagd weekend! Ik zou ook zo graag samen met ons drietjes een fietstochtje maken..maar mijn wederhelft zijn fiets geraakt maat niet in orde.. ik zal er eens mijn werk moeten van maken! Onze kleine vind het zalig om achterop te zitten.

    • wij gaan er vaak op uit met de fiets, met onze dochter en schoonzoon en kleinzoon Mero. En nu komt Onno er ook bij, plezant hoor! Het wordt inderdaad tijd dat die fiets in orde gebracht wordt, Ann-Sophie!

dit vind jij er van...

