Weekendverslag 26 t/m 28 maart

Zaterdagnamiddag gingen vrouwlief en ik fietsen. Omdat ze voor de rest van het verlengde weekend slecht weer voorspelden. We kozen Doornik als bestemming, en parkeerden onze wagen in een gemeente vlakbij. Het begin van onze fietstocht kondigde zich goed aan. Behalve de strakke wind kregen we aan de voet van Mont-Saint-Aubert schitterende landschappen te zien. Helaas kregen we veel slechte wegen te verwerken, en dat verbeterde er niet op toen we dichter bij het centrum van Doornik kwamen. In dat centrum hadden we een horecastop op een terras, aangenaam zitten in het toch wel mooi aangelegde centrum. Al bij al een ietwat tegenvallende fietstocht, maar we hadden toch wat beweging in de buitenlucht… 😉
’s Avonds naar de voorstelling rond John Lennon zoals ik in mijn vorige logje al vermeldde. Aangenaam om te bekijken en te beluisteren, door de vele weetjes die Wouter Mattelin voor ons wist te vertellen, en de goeie keuze van songs die de klasrijke artiesten ons voorschotelden.

Zondagmorgen waren we uitgenodigd om bij onze dochter en schoonzoon te ontbijten. Ook onze zoon en schoondochter en Lou waren van de partij. De kleinkinderen mochten paaseitjes zoeken, jammer genoeg niet in de tuin, maar daarom niet minder aangenaam om hen bezig te zien.
’s Middags dan waren ze allen welkom bij ons thuis voor het middageten. Vrouwlief had kip in witte wijn bereid, en dat smaakte heerlijk. Na het eten een kopje koffie met een stukje appeltaart, terwijl we de wielerwedstrijd Gent-Wevelgem op tv volgden.
Na de aankomst zijn we nog iets gaan drinken bij schoonzus en schoonbroer. ’s Avonds op tv de laatste aflevering van Eigen Kweek bekeken.

Maandagvoormiddag had ik wat tijd om blogjes te lezen, ’s middags kwamen onze dochter en schoonzoon bij ons eten. En bezochten we samen in de namiddag schoonmoeder in het rustoord. In de vooravond gingen dochter en schoonzoon paaseieren afleveren bij schoonzus (ten voordele van school), en werden wij ook uitgenodigd voor een drankje.
’s Avonds weer tv-avond, met de onthullingen van de Mol, en daarna nog een aflevering van de quiz “de 12e man“.

Groetjes,

Billy

32 gedachtes over “Weekendverslag 26 t/m 28 maart

  1. Dat was een super fijn lang weekend, dat je had Billy 🙂
    Jammer, dat de wegen een beetje tegen vielen tijdens het fietsen.

    Ik heb de laatste aflevering van De Mol opgenomen, want ik ben echt wel benieuwd hoe De Mol te werk is gegaan. Ik heb hem nooit verdacht in ieder geval 😉

  2. de mont Saint Aubert is me wel bekend Billy..

    ik heb daar eens een wandeling gemaakt en mijn foto’s er van gepubliceerd..

    en Doornik viel me als stad wat tegen, veel leegstand in het centrum..herinner ik me

    groeten

  3. Wat een fijne weekend heb je gehad.
    Het was inderdaad niet echt goed weer om paaseieren te zoeken buiten.
    Maar ze vinden dat binnen ook steeds leuk, tis altijd een feestje voor de kleinkinderen 😉

  4. Hier viel het nog mee met die harde wind. En ik kijk er zo naar uit om paas eieren te gaan zoeken met mijn zoontje! Volgend jaar moet dat wel lukken. Nu vindt hij dat nog niet zo interessant.

  5. Paaszondag was qua weer niet zo slecht als werd voorspeld. Heel veel zon, zelfs. Dat zette meteen het eitjeszoeken in een aangenaam daglicht, ook al lagen die kleinoden te onzent gewoon in de keukenkast. 😉

  6. Heerlijk weekend gehad dus weer, gezellig samenzijn met Pasen! Hier erg wisselend geweest, van prachtig weer tot windkracht 8 á 9! Veelal (weer) in de tuin bezig geweest, maar ook met 12 familieleden gezellig getafeld….nee, ik kan ook zeker terug kijken op een fijn weekend!

  7. Wat kan zo’n verlengd weekend deugd doen hé! Wij zijn naar de Leefbeurs in Roeselare geweest. Het was een heel leuke beurs voor de lekkerbekken, veel geproefd, nieuw biertje, Afrikaanse zoete wijn, ja we hebben er ook deugd van gehad. En voor de rest wat paasbezoekjes

  8. Klinkt als een goed paasweekend! Lijkt me zo leuk om paaseitjes te verstoppen en dan kids te zien die ze gaan zoeken. Denk dat ik me maar als paasei verstopper aanmeld bij vrienden met kids 😀

  9. Jullie hebben een leuk fietstochtje gemaakt. Ik vind het zo fijn om te lezen van je familie. Die band van jullie daar kunnen heel veel mensen jaloers op zijn.

dit vind jij er van...

