First Aid Kit – My silver lining

Maandagavond nog in de aflevering van de Mol te horen, en ook vaak afgespeeld op mijn favoriete radio, dit nummer van First Aid Kit.

First Aid Kit is een Zweeds folkduo dat bestaat uit de zussen Johanna (geboren 1990) en Klara (geboren 1993) Söderberg. Ze maken voornamelijk akoestische nummers die worden gekenmerkt door tweestemmigheid en het folkkarakter.
Geïnspireerd door onder andere Fleet Foxes en Joanna Newsom beginnen de zussen in 2007 met het schrijven van hun eigen muziek. De meiden zijn nog tieners wanneer ze op YouTube een cover van de Tiger Mountain Peasant Song van Fleet Foxes plaatsen. Het filmpje wordt een regelrechte hit en betekent de doorbraak voor het Zweedse duo, ook de sociale media Myspace en Facebook spelen een belangrijke rol in de groeiende populariteit van het tweetal. (info: https://nl.wikipedia.org/wiki/First_Aid_Kit)

Dit nummer staat op hun recentste studio-album “Stay gold” uit 2014.

 

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier

Mijn muziekcollectie: klik hier

15 thoughts on “First Aid Kit – My silver lining

  1. Ik moet eerlijk zeggen dat je beschrijving mij niks zei, totdat ik het nummer luisterde: ja, die ken ik!! Inderdaad een heel mooi nummer, leuk om weer eens te horen!

dit vind jij er van...

