De voorbije week…

voelde ik me door die verkoudheid heel erg belabberd. Hoesten als een verkouden hond, futloos en moe…

Zelfs het mooiere weer kon me niet verleiden om de buitenlucht op te zoeken, ik had meer zin om me in de zetel te ploffen en te dutten. Toch deed ik ook enkele nuttiger zaken, zoals het bakken van een broodtaart en het maaien van het gazon.

In het weekend hadden we enkele verplichtingen waar ik niet echt onderuit kon. Zo was er zaterdagnamiddag schoolfeest, waarvoor Mero een dansje had ingestudeerd met zijn klasje. En als opa dus niet te vermijden. Toch was ik blij dat we rond 18h de grote menigte konden verlaten om bij schoonzus de jaarlijkse kaas- en wijnavond bij te wonen met de vrienden. Het werd zoals gewoonlijk weer een aangenaam avondje, waarvan ik toch heb kunnen genieten.
Zondagmorgen was ik al om 6h uit bed, maar dat beklaagde ik me al vlug, zodat ik na enkele minuten alweer de zetel inplofte. En er bleef liggen tot vrouwlief rond 9h op stond.
Na het middageten reden we met de fiets eens naar het centrum om mijn moeder te bezoeken, maar de nijdige oostenwind maakte het absoluut niet zo aangenaam fietsen. Vlug heen en weer dus, en daarna weer de zetel in van waaruit ik wat tv gekeken heb.
’s Avonds kwam de kinderen en kleinkinderen langs, want onze zoon en schoondochter hadden nieuws te brengen. Zij hebben een ander huis gekocht. Hopelijk geraken ze hun huidige woonst voor een degelijke prijs kwijt, want het is toch wel een risico.

Vanavond ga ik weer aan de slag, al voel ik me helemaal nog niet genezen. Vooral de hardnekkige hoest blijft maar opspelen. Maar een beetje activiteit gaat misschien helpen…

Groetjes,

Billy

20 thoughts on “De voorbije week…

  1. die grieperige toestanden slaan op heel wat plaatsen toe Billy

    toch wel wat laat voor de tijd van het jaar..

    van harte beterschap gewenst..

    een andere woning, is altijd een belangrijke beslissing, zelf heb ik niet de indruk dat de woningen aan sterke prijsschommelingen onderworpen zijn

    prettige dag

  2. Aan het worstelen met een zware verkoudheid en dan in de schrale oostenwind gaan fietsen: da’s het lot tarten, beste Billy. Ik duim thans nog meer voor beterschap.

  3. Overal hoort men van grieptoestanden, verkoudheden😦
    Hopelijk geraak je snel van je hoest verlost en voel je je terug helemaal beter

  4. Deze winter ben ik qua verkoudheid/griep overal tussendoor gekropen. Zelfs toen mijn man en dochter ziek waren. Ik snap er zelf ook niets van… Gelukkig heb je het ergste achter de rug. Beterschap en sterkte met de arbeid!
    Lieve groet

  5. Meer dan herkenbaar, deze nasleep kan dan ook tot 4 weken duren zei mijn huisarts en hij had gelijk, ik begin nu pas weer op te klaren op een normale manier. Werkse vanavond en rustig aan!

    X

  6. Beterschap Billy! Je hebt toch nog best een druk dagje gehad zo te lezen. Mijn zoontje is momenteel ziek. Erg sneu. Hij is ook erg futloos en kan alleen maar slapen. Zelf had ik een flinke verkoudheid te pakken, waardoor ik 2 weken mijn stem volledig kwijt was. Gelukkig voel ik me weer beter.

dit vind jij er van...

