Gastblogje

Saar is een milieubewuste dame, en ik heb ook wel een boontje voor het milieu. Ook al ben ik dan wel niet zo fanatiek groen, en wil ik de milieuvriendelijke gedachte ook leefbaar houden. Stilaan weten de blogvrienden wel dat ik graag fiets, en ook voor de dagelijkse verplaatsingen als het even kan de fiets neem. Daarom vond ik het wel een goed idee om haar oproep tot gastbloggers gevolg te geven, en de lezers te proberen overtuigen om vaker de fiets te nemen.

Lees hier wat ik ervan maakte.

Groetjes,

Billy

27 thoughts on “Gastblogje

  1. 11 km van je werk Billy..

    dan is het natuurlijk te doen..

    en het heel inderdaad vele voordelen..

    wat mij voor de fietsers het meest bekommert is het gebrek aan goede fietspaden..

    in het drukke verkeer blijft men een zwakke weggebruiker..

    mijn zoon werd vorig jaar op een fietspad aangereden en was ruim 6 maand werkonbekwaam..
    .
    maar ongelukken kunnen je natuurlijk overal overkomen

    groeten

    • o jee, da’s inderdaad heel wat minder, Willy. Het gebrek aan goeie fietspaden is inderdaad een zwak punt in ons landje. Gelukkig heb ikzelf kleine binnenwegen die dan nog de kortste weg vormen naar mijn werk.

  2. Doorklikken doe ik niet Billy. En ik fiets en loop genoeg denk ik zo😛 Daarnaast doe ik nog aan een andere sport die me 6 dagen per week aan de slag houdt.

    • het gaat hem niet zozeer om het sporten, John. Maar milieubewuste keuze maken om wat vaker de auto te laten staan en de fiets als alternatief te gebruiken

  3. Ik kom (ook) uit een fietsgezin, vroeger moest alles op de fiets gedaan worden, iedere km werd met de fiets afgelegd! Ook ik heb heel wat km’s afgelegd vanaf het moment dat ik kon fietsen, 40km naar school? Was geen probleem. 20km om boodschappen te halen? Weinig keus…en vul zo maar in! Tot een jaar 0f 10 geleden, toen werd ik het fietsen beu en ik verlangde naar een eigen auto, en ik kocht er één! Heerlijk vond ik het om nu eens auto te rijden en eens in de regen een dak boven mijn hoofd te hebben! Fietsen doe ik nu nog steeds, maar nu echt voor de fun! In onze vrije tijd fietsen we op een dag gewoon ff 70km weg, heerlijk! Mijn zoon daarentegen fietst nog steeds alles weg (ondanks dat er een auto voor de deur staat) zelfs naar zijn werk is hij de enige die 40km fietst, tja, goed voorbeeld doet goed volgen hè?😉

  4. Fantastisch hoe je het gastblogje geschreven hebt.
    Tot mijn spijt moet ik toegeven, dat ik steeds de auto neem. Maar dat heeft een andere reden..

dit vind jij er van...

