Weekendverslag 12 & 13 december

Ik zit hier maar naar mijn scherm te staren, me afvragend of andere mensen wel écht nog geïnteresseerd zijn in wat ik elk weekend doe. Veel van hetzelfde. In de week heb ik bijzonder weinig te vertellen, en dan zijn enkele cartoons die ik per email kreeg wel eens een welkome afwisseling in die (voor mij) saaie posts. Maar dat is niet echt de doelstelling van mijn weblog. Een persoonlijk dagboek wou ik van mijn blog maken. En dat dit niet altijd boeiend is besef ik wel. Weinig mensen liggen ook wakker van mijn muziekkeuzes, waarin smaken nu eenmaal verschillen. Het dwaalt dus wel al een tijdje in mijn hoofd om maar een einde te maken aan mijn schrijfsels hier.

Maar dan besef ik ook dat ik al die persoonlijke belevenissen verlies, waar ik af en toe nog eens een beroep doe om te weten waar ik op een gegeven moment was, en wanneer wij eens in een of andere streek gefietst hebben. Het blijft wel handig om dit naslagwerkje te kunnen raadplegen. Dus blijf ik maar lekker verder doen…

Afgelopen weekend was er in de beide rustoorden waar onze moeders verblijven een (mini-)kerstmarkt. Met enkele werkstukjes die ter plaatse door de bewoners gemaakt werden, aangevuld met allerhande prullaria, aangepast aan de komende kersttijd. Dat we door iets te nuttigen in de cafetaria nog een extra duitje in het zakje konden doen was mooi meegenomen…😉
We verdeelden netjes de tijd, zaterdag gingen we bij mijn moeder kijken, gisteren dan bij mijn schoonmoeder. Nadat we eerst ons ploegje gehakt zagen maken van de tegenstander, 6-0 eindstand.
En na het rustoordbezoekje belandden we samen met vrouwliefs broer en vriendin nog bij schoonzus om het weekend af te sluiten…

Groetjes,

Billy

 

38 thoughts on “Weekendverslag 12 & 13 december

  1. We kennen dat hé Billy, stoppen of niet, om welke reden dan ook.. Ik blijf erbij dat het leuk én vrijblijvend moet blijven, anders heeft het weinig zin denk ik…
    En ik deel Narda haar mening, je blogt toch voor jezelf en omdat je daardoor interactie krijgt?
    Bloggen omdat het moet of een obsessie wordt, ik denk dat je mijn mening daarover kan raden .
    Vooral jezelf blijven en je eigen keuze volgen… Ik blijf lezen🙂
    Hoop dat ik niet te belerend overkom, want dat is niet de bedoeling🙂

    • nee hoor, Mrs., komt niet belerend over.
      Het vreemde is dat ik al vaak andere bloggers heb gesteund om verder te gaan.
      Maar ik blog ook graag hoor, net als ik schrijf is het een soort persoonlijk dagboek geworden. Maar mochten er geen reacties komen op al die logjes, dan weet ik niet of ik er nog zou mee doorgaan. De interactie is net het fijnste aan bloggen vind ik!
      Bedankt voor je mooie reactie, Mrs.

  2. Saai?? Gene zever, ik ben altijd benieuwd hoe je weekend eruitzag😀 In ieder geval zijn ze heel wat ‘levendiger’ dan de mijne….maar ik zou de jouwe niet overleven😀
    Bovendien waren sommige adresjes van waar jij iets nuttigde (deftig gezegd hé😀 ) goede tips waar we ook al gebruik van maakten of gaan maken.
    Vorig weekend was het ook kerstmarkt in het rusthuis van mijn ma, in dezelfde trant als van bij uw (schoon)moeder.

  3. Als ik het me goed herinner, maak jij geen onaardige foto’s. Waarom speel je dat niet eens wat meer uit op je blog?
    Volgens mij is schier niemands dagelijks leven boeiend genoeg om er een ganse webstek mee te vullen. Maar ook door meningen, mijmeringen, recensies, fantasie en dies meer worden tal van mensen geboeid.
    Ach, met een blog kan je vele kanten op. Saaie posts, zoals je ze zelf noemt, moeten dus niet per se de overhand krijgen.
    Eén advies, kortom: laat je maar eens goed gaan, Billy!

    • ik heb dit al dikwijls gelezen over die foto’s, Menck.
      Dat ik er te weinig plaats hier.
      En ik neem me dan telkens voor om er wat meer te plaatsen…
      En deze keer ga ik dat ook ne keer doen, sie!

      Bedankt voor de tip…😉

  4. Ik wou hier (uiteraard) zeer gegronde redenen geven waarom wel of waarom niet, maar aangezien mijn blog meer leeg is dan vol, doe ik het toch maar niet. Niet forceren, gewoon verder doen.

  5. Haha, ik herken dat gevoel! Soms denk ik ga bloggen en dan denk ik, ach, heb ik dat al niet verteld, wordt het niet vervelend, wil ik dit wel aan de grote klok hangen enz. dat weerhoud me ervan. Doe gerust verder Billy, ik vind het leuk te lezen waar jullie uithangen.

  6. Ik sluit me aan bij velen hierboven en in het bijzonder mijn Mrs. Brubeck. Een blog gaat niet over hoe goed of creatief iemand schrijft, of wat hij allemaal beleeft. Het gaat over het dagelijkse leven en nee, dat is niet altijd opwindend (gelukkig maar). Ik lees je blog al lange tijd en ben altijd aangenaam verrast over wat je in het weekend doet. Als het wat minder is qua inspiratie, dan is het maar zo. Ik laat het nu ook begaan en dan vallen er wel eens dagen of weken tussenuit, so be it.
    Maar dat van die foto’s vind ik wel een goed idee van Menck. Ik ga dat misschien ook doen.
    Trouwens, die muziekkeuze mag ook meer aan bod komen, altijd benieuwd daarnaar !

  7. Een PLOG maken is idd eens een leuke afwisseling, of een tag invullen vind ik ook leuk. Persoonlijk probeer ik logjes te vermijden die over verschillende zaken gaan. Ik probeer bij bij 1 onderwerp te blijven. Ik denk dan dat ik niet zal toekomen, voor 1 logje, maar dan stroomt er toch vanalles uit. Maar elk zijn ding! Zoals gezegd, bloggen doe je voor jezelf. Het inplannen van postjes brengt me ook meer vrijheid, rust en inspiratie. Succes nog!

  8. De cartoons vind ik minder interessant, maar ik vind het juist leuk om te lezen hoe jouw dagelijks leven eruit ziet. Het is zo lekker persoonlijk en vrijblijvend. Precies zoals ik het bloggen nog ken van vroeger, toen ik er voor het eerst mee begon. Nu zie ik hele thema’s of een foto blog over make-up aankopen wat me totaal niet boeit. En gezien de reacties die je altijd krijgt, denk ik dat genoeg mensen het nog steeds willen lezen🙂

  9. Niet stoppen, echt niet..
    Zoals je weet heb ik jarenlang geblogd in dagboekvorm. Op de duur dacht ik ook, dat niemand nog geïnteresseerd was in wat ik schreef.. want inderdaad.. er komen vele dingen steeds terug.
    Maar wie kan eigenlijk elke dag (of week) over boeiende dingen, die hij/zij meemaakte, schrijven.

    Niet opgeven..😉
    Trouwens, je schrijft echt leuk.. aangenaam om te lezen. Ik was fan van zo gauw ik je blog ontdekt had.

  10. Het dagelijks leven bloggen kan voor jezelf soms als routine overkomen, maar heel wat mensen genieten van je weekendverslagen. Misschien moet je inderdaad wat variatie aanbrengen zodat het ook voor jezelf boeiend blijft. Foto’s zijn steeds interessant en uit je muziekkeuzes kunnen we ook weer iets ontdekken dat aanspreekt.
    Zo zie je maar.

  11. Ik denk dat je je daar geen zorgen moet over maken..je ziet toch zelf wel dat de mensen blijven komen kijken en dat moet je twijfel toch wegnemen.Het is inderdaad warm maar het kan hier plots omslaan en ik denk dat de koude wel komen zal maar liefst niet in maart.Heb het meegemaakt dat mijn kleuters eireren moesten zoeken in de sneeuw…als ik de foto tegen kom zal ik hem wel eens posten.

  12. Je blog saai? Dan had ik allang verstek laten gaan😉 Nee hoor, Billy, ik lees je omdat ik geinteresseerd ben in hoe het met je gaat. Puur belangstelling voor je persoon en directe omgeving. Zo vraag ik me af hoe het nu met je broer is…. Bloggen is alleen leuk als je er plezier in hebt. En de reacties van lezers maken het de moeite waard. Ik blijf je lezen!
    Lieve groet

  13. Enkele weken geleden dacht ik ook: ik stop ermee..Maar dan was er plots die drang om weer dingen neer te schrijven. En nu loop ik over van inspiratie.
    Een tijdelijke blogstilte inschakelen kan zo zijn voordelen hebben, of je inspiratie elders zoeken.
    Ik lees je nog hoor! Dus doorgaan zou ik zeggen 🙂

  14. Vooral doorgaan Billy! Want ja het is jouw blog, jouw leven, en het leven is niet altijd spannend, precies wat je zegt! En toch geniet ik ervan om het te lezen, want je doet wel mooie en leuke dingen, echt wel!

    X

dit vind jij er van...

