’t is weer voorbij

die jaarlijkse “feest”-dag.

Zoals gewoonlijk weer heel wat familie en vrienden op bezoek gekregen, die we even traditioneel een heleboel hapjes en (liters) drank aanboden.
Verwend geweest met geschenken, veel wijn en bier, maar van de kinderen kreeg ik iets van m’n verlanglijstje: een zwembril. Van allebei! Dubbel dus, wat ook al niet voor de eerste keer is voorgevallen…🙂
Maar er is al een oplossing voor gevonden, schoonbroer wou er ook eentje kopen en nam dus die dubbele van mij over.

Het weekend stond natuurlijk ook in het teken van de goede Sint, die onze kleinkinderen ook heeft verwend. Wat is het toch een gulle kerel hé…
Zondagmiddag hadden we onze kinderen en kleinkinderen uitgenodigd om te eten, en intussen die geschenkjes uit te delen.

En daarna spoedden we ons naar het voetbal, waar onze jongens helemaal geen tegenstand hadden aan de tegenstander en de wedstrijd met 5 – 0 wonnen. Ja ja, het was weer een heerlijk weekendje…

November en december zijn trouwens drukke verjaardagsmaanden. Veel familieleden en vrienden die verjaren. Druk met bezoek dus, wat zich ook laat voelen hier op mijn weblog. En dan komen ook nog Kerst en Nieuwjaar aan. Kerst wordt bij mijn broer gevierd (ik was blij dat hij er op mijn verjaardag weer bij was!), Oudejaarsavond hebben we het (gastronomisch) avondje met onze vaste vrienden.

Jullie speciale plannen?

Liefs,

Billy

27 thoughts on “’t is weer voorbij

  1. Gefeliciteerd met je verjaardag! Ik ben al wat laat, maar je kent het spreekwoord! Beter……
    Wat is het altijd een gezellige boel bij jou! Ik vind het ook altijd leuk om thuis kleine feestjes te organiseren, maar ik heb komaf gemaakt met grote menu’s en zo. Ons huis is ook niet zo groot, dus moet ik het meestal doen met fingerfood als de bende te groot is om rond te tafel te zitten. Maar de jonge gasten vinden het leuk om in de zetel te mogen hangen!

  2. Tijdens de feestweek zullen mijn madam (die overigens wel moet werken op Kerstavond en Kerst alsook op oud en nieuw) en ik voornamelijk uithuizig zijn. Geen slingers, ballen en lampjes alhier, maar wel gedoofde lichten. Zalig Kerstfeest, wat mij betreft.😉

  3. 5-0 dat kan tellen Billy…

    het doet me plezier dat je broer terug van de partij was…

    speciale plannen heb ik zo niet direct, waar de feestdagen zullen normaal gezien in familiekring gevierd worden

    groeten

  4. Fijn dat je broer je verjaardag kon meevieren!
    Nu maar te hopen voor je dat je uw zwembril niet kwijt raakt, je zou er veel spijt van hebben dat je er ene wegdeed😀 Sinterklaas is een zotte vent, die geeft veel te veel. De kindjes weten niet waar ze eerst moeten naar kijken😉
    Kerstavond wordt hier gevierd met kinderen en schoonkinderen, kerstdag in het rusthuis net als nieuwjaarsdag en oudejaarsavond ben ik oppas voor de kleindochter. Een rustige avond dus en ik ben er niet rouwig om.

  5. Fijn dat jullie zoiets goed vieren, iets wat wij ook altijd doen maar bij ons liggen de verjaardagen vooral in juni en juli.. Dus vaak bbq-tijd.. Grappig om 2x hetzelfde kado.te krijgen van je kinderen🙂

  6. Een geweldige, late gelukkige verjaardag,….fijn dat je het zo kan vieren, bij ons vallen de verjaardagen in maart en april, mei, ik ben de uitzondering🙂 er moet iemand dat zijn natuurlijk🙂. En grootse plannen, ik ga vooral blij wanneer het vakantie is….en de feestjes ga ik meepakken🙂

  7. Voor ons is in principe elke dag een feestje. Mijn motto is niet voor niets: ‘Leef elke dag alsof het je laatste is maar houd er rekening mee dat er nog eentje komt.’ Ik probeer zo veel mogelijk te leven volgens mijn principes maar als ouder moet je wel eens je principes opzij zetten. Met de kerstdagen staan drie etentjes gepland: bij mijn moeder, bij mijn schoonvader en bij mijn schoonmoeder. Fijne december verder!

  8. dat je broer erbij was, was vast het àllergrootste feest voor jullie! blij dat het weer beter met ‘m gaat!

    ja, feesten .. daar kunnen jullie wat van! 😀
    feest maar lekker verder, billy, want voor je ’t weet is het alwèèr je verjaardag! 😉

  9. Het is zo fijn als je geliefden er zijn op je verjaardag, tenminste, vind ik dan wel, zelfs als je niets hebt om te schenken of aan te bieden qua voedsel en dranken, je voelt je dan zo geliefd!

    Kerst en oud en nieuw, 2de dag bij mijn ouders, 1ste ben ik alleen, althans, nu nog wel. Verder oud en nieuw ook alleen, zover met Picasso en dat geldt voor de hele familie, wij bljjven namelijk bij onze dieren thuis.😉

    x

  10. Ik moest toch echt even gniffelen met je dubbele cadeautje.. maar gelukkig was de schoonbroer de redder in nood🙂

    Wat superfijn, dat je broer er kon bij zijn!

    Kerstavond gaan we naar zoon. Ik zorg voor het menu, maar we vieren het daar omdat de kleinzoontjes dan in hun bedje kunnen wanneer ze moe worden. Dit jaar doorbreken we de traditie van de cadeautjes. Enkel een geschenkje voor de kleinzoontjes.
    En met oud & nieuw zijn we thuis onder ons tweetjes.. net zoals de rest van de kerstvakantie

  11. Ik vind het altijd zo leuk om te lezen, hoe hecht jouw familie is. Oh een dubbele leesbril, handig toch? als je eentje kwijt bent, kan je het andere gebruiken.
    oei zoveel verjaardagen? dat is ook eens leuk.🙂

  12. Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een cadeau dat je broer daarbij aanwezig kon zijn.
    En die gulle Sinterklaas maar die jouw kleinkinderen zo verwend heeft. geweldig!!!

    Hier ook veel verjaardagen, zoonlief, vriendinnen, mijn moeder en ikzelf. Ik omring me graag met boogschuttertjes🙂

  13. Hier is februari de verjaardagsmaand… enkel Schone Moeder verjaart in augustus.
    Gelukkig kon je de schoonbroer een plezier doen met de extra zwembril🙂
    Op kerst zijn we uitgenodigd bij Schone Moeder en Schone Vader en op oudejaarsavond gaan wij bij onze buurtjes J&A…

dit vind jij er van...

