Wedding day

Gisteren keek ik (uitgesteld) naar de eerste aflevering van “Wedding day“. Hierin gaat fotografe en reportagemaakster Lieve Blanquaert op zoek naar hoe andere mensen hun huwelijksdag beleven (en wat eraan vooraf gaat).

In die eerste aflevering ging ze naar Urk, een vissersdorp in Nederland waar bijna iedereen gelooft in God. Ook Jelle en Nelleke, twee diepgelovige jongeren gingen trouwen. Hier komt God op nummer één: trouwen doe je in de eerste plaats met God, daarna pas met je partner.

.

Net zoals haar vorige serie reportages over de geboorte (Birth day) een bijzondere aanrader!

Elke woensdagavond op “één” omstreeks 20h35

Groetjes,

Billy

38 thoughts on “Wedding day

  1. Hahahahaha ze is in Urk geweest, ja… daar zit de SGP dus vooral… tegen alles vooral… vooral tegen vreemdelingen… en nog zoveel meer, inteelt… zo bekend dit dorp… valt onder Flevoland tegenwoordig was vroeger een eiland in de Zuiderzee dus…

    X

  2. Ik heb de bewuste aflevering gezien en ze met stijgende verwondering bekeken. Dat zoiets, zo vlakbij, nog bestaat! Urk deed me overigens wat denken aan the Amish in de VS.
    Irreëel, dat is de juiste definitie voor wat Blanquaert hier serveerde. En anderzijds, als je dit leest, mag zulks geen verwondering wekken:
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Bijbelgordel

    • ik dacht ook niet om zoiets nog te zien, vooral omdat het toch relatief dichtbij is.
      Doet inderdaad wat denken aan de Amish.
      Urk behoort trouwens niet tot die Bijbelgordel

  3. Ik ken dit niet, maar het klinkt wel een interessant. Misschien moet ik het niet eens kijken, want ik weet zeker dat ik me soms zal ergeren aan de mensen. Natuurlijk is men vrij om te geloven, maar is het ook echt een vrije wil als het met de paplepel ingegoten is? Als je bij wijze van nooit Urk uitkomt, weet je ook niet beter.

dit vind jij er van...

