Ted Nugent – Stranglehold

Daarnet keek ik (via de digicorder) naar de laatste aflevering van Bevergem, die gisteravond werd uitgezonden op Canvas.

Ik was vanaf het begin fan van de serie, zoals heel wat Vlamingen. Het feit dat die serie in het Westvlaams was heeft daar een steentje toe bijgedragen, ook al was dat niet de hoofdreden. In de serie werden enkele karakters geschetst die je in het echte leven ook hier en daar in het straatbeeld vindt. Prachtig verfilmd vond ik het!

Ook de muziek mocht er zijn, in elke aflevering kwamen toch wel bijzondere songs voor. Op verschillende streamingdiensten is de playlist van Bevergem te horen, zoals op Spotify hier.
In de laatste aflevering kwam dit nummer van Ted Nugent. Een nostalgisch nummer dat me doet terugdenken aan mijn hardrocktijd. Intussen is er in mijn muzieksmaak toch wel wat veranderd, verruimd zeg maar, maar ik vind het genre nog steeds erg genietbaar…😉

 

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier

Mijn muziekcollectie: klik hier

22 thoughts on “Ted Nugent – Stranglehold

    • volgende week volgt er nog een compilatie-aflvering, waarbij commentaar wordt gegeven door de acteurs en we (eindelijk) te weten komen wat “nurfen” is…
      Het nummer dateert dan ook al uit 1975, wellicht was er van klein Flavietje nog geen sprake zeker?
      😉

  1. Na de eerste aflevering gaf ik de brui aan Bevergem, de klik was er niet. Maar nu ik hier lees dat er volgende week een compilatieaflevering is zal ik daar eens naar kijken😉
    Dat nummer smijt me ook terug in de tijd🙂

  2. ik ken de serie niet, zelfs nog nooit over gehoord, maar ik denk vtm? dat kijk ik zelden….
    de muziek; ik vindt het wat braaf, veel muzikaal, alleen op ’t laatste komt er wat actie in, en als hij zingt is het ook te braaf naar mijn zin, rock moet knallen(voor mij

  3. Oh sssht, ik moet ook nog kijken naar de laatste aflevering. En ik ben ferm aan het twijfelen om niet naar het concert te gaan dat ze met de cast van Bevergem geven in de AB, ten voordele van Music for life.
    Ted Nugent: ik heb nog die LP “Intensities in ten cities” liggen, schitterend!

  4. Ik heb echt genoten van de serie Bevergem. De laatste aflevering staat ook nog te wachten op de digibox🙂

    De compilatie-aflevering heb ik reeds geprogrammeerd. Want ik ben echt super nieuwsgierig naar wat ‘nurfen’ nu wel mag zijn😉

  5. De laatste aflevering was beslist een schot in de roos. Aanvankelijk stond ik zeer twijfelachtig tegenover Bevergem, maar het vertrouwen en het kijkplezier groeide met elke aflevering. Bevergem was een roman, maar dan eentje om naar te kijken.

dit vind jij er van...

