Weekendverslag 6 t/m 8 november

Modern Art / I will i swear

Vrijdag begon een minivakantieweekje voor mij, want vrijdagnacht hoefde ik al niet te werken en ik moet pas donderdagnacht weer beginnen. Alles heeft natuurlijk te maken met de Wapenstilstand (woensdag) waarvoor we in België een dagje vrijaf hebben.
In de namiddag maakten we hier een kleine wandeling in de omgeving, waarbij we bij schoonzus stopten voor een drankje.
Ik had ook eerder op de dag in de nieuwsbrief van WTV/Focus gezien dat er in onze buurgemeente een optreden doorging dat me wel interesseerde, en daar ben ik dan ook naartoe geweest (met de fiets).
Modern Art is een vijfkoppige band met de roots in Gent, maar waar ook een tweetal jongens uit Deerlijk spelen. Ze brengen lekker klinkende pop en gitaarrock.
Daarna speelde I will, i swear. Deze groep rond het duo Fien Deman (afkomstig van Waregem) en Jonathan Van Landeghem zette zichzelf op de kaart met wondermooie releases als Long Days/Sleep en Mess: stuk voor stuk delicate kunstwerkjes, aangedreven door een melancholische onderstroom die iedereen het zwijgen oplegt. Radio 1 en Stu Bru pikten de muziek op, de internationale bloggemeenschap kroop massaal in de pen en voorspelde de band een spannende toekomst. (info http://www.muziekodroom.be). Dit stukje review is niet in het minst overdreven. Fien Deman heeft een hemelse stem, en de groep (met cello en 2 violen) klinkt live bijzonder goed. Een aanrader om bij te wonen!
Ik heb dan ook enorm genoten van mijn concertavondje!

Gent

Zaterdag besloten we om te genieten van het prachtige weertje door een fietstocht te maken in de prachtige streek in het zuidwesten van Gent. Ook langs de kleine arbeiderswoningen die je langs de oude Leie-armen vindt, waarvan je hier en hier enkele voorbeelden kan zien. Toen we in Baarle kwamen hadden we wel pech. De veerdienst was met middagpauze, en zo moesten we een dik halfuur wachten om over de Leie gezet te worden. Wat op zich geen straf was, want het is een fantastisch plekje en ik kon me vermaken door enkele foto’s te nemen…

20151107_124139[1]20151107_124111 20151107_124127 20151107_124103Na de overzet vervolgden we onze tocht, en reden we in Gent door naar het AZ Sint-Lucas waar we mijn broer een bezoekje brachten. Het gaat redelijk goed met hem, ook al had hij nu last van uitslag in de hals. Hierdoor werd hij verhinderd om naar huis te mogen gaan om verder te revalideren, maar dat komt dus wel goed deze week (hoop ik). Daarna zal er wel nog chemo volgen, zijn lijdensweg is dus zeker nog niet voorbij.

Na onze fietstocht reden we huiswaarts, en dronken we met onze dochter en schoonzoon nog een glas in ’t Gaverhopke. Daarna kwam hun zoontje Mero bij ons slapen.

Zwemmen en voetbal

Zondag na het ontbijt kwam dochter ons (Mero en ik) ophalen om te gaan zwemmen.
In de namiddag gingen we dan naar het voetbal. Onze jongens hadden het deze keer bijzonder lastig tegen Boezinge, waardoor ze niet verder geraakten dan een billijk gelijkspel. Na de wedstrijd nog wat blijven plakken in de kantine, en thuis kregen we dan nog bezoek van onze zoon en schoondochter, en van schoonzus en schoonbroer. En zo werd het weekend weer afgesloten…

Liefs,

Billy

33 thoughts on “Weekendverslag 6 t/m 8 november

  1. Klinkt weer als een vol weekend Billy, je geniet duidelijk van het leven! Hier ook een druk weekend gehad, maar ben wel blij dat die verjaardag weer geweest is haha

  2. Wat mij opvalt Billy is dat jullie je weekend zo vaak in familieverband doorbrengen. Ik mis dat wel, mijn broers komen hier nooit, we gaan niet echt familiair met elkaar om. Ze vinden me een buitenbeentje😉
    ja een hecht gezin, ik kan daar soms jaloers op zijn. Gelukkig zijn we met onze eigen kinderen veel familiairder, maar mijn dochter woont in Gent en heeft heel onrgelmatige uren om te werken. En volgende week gaan we eindelijk naar de zoon! UIteraard kijken we daar geweldig naar uit!

    • onze dochter woont hier praktisch aan de achterdeur, is normaal dat we ze wel vaker zien dan zoon die in de buurgemeente woont. We hebben wel een goeie familieband allen samen.
      Jij zal volgende week wel kunnen genieten hé…😉

  3. Wat een superleuk weekend hadden jullie. Het moet echt bijzonder fijn zijn om zoveel dingen samen te doen met je kinderen/kleinkinderen en je schoonzus/broer. Eerlijk.. ik ben daar best een beetje jaloers op *bloos*

    Ook weer prachtige foto’s!

    En heel veel sterkte aan je broer gewenst.

  4. Prachtige foto’s weer Billy en dat mag vaker gebeuren op zo’n plekje, hahaha

    je broer, ik hoop toch dat hij snel thuis mag revalideren nu om dan de rest af te maken om dan weer gezond verder te kunnen.

    X

  5. die arbeiders van tegenwoordig zien het vrij groot..

    welgevulde dagen en gelukkig wat goed nieuws van je broer..

    en zo een minivakantieweekje kan deugd doen

    prettige dag gewenst

  6. Je ziet echt wel veel je familie dat vind ik zo leuk aan close familie banden. Veel beterschap en sterkte voor je broer. Dat is niet niks hoor. In Gent heb je prachtige foto’s gemaakt.🙂

  7. I will, I swear klinkt vocaal erg goed, maar muzikaal kunnen ze me iets minder bekoren.
    Jouw weekends zijn, in tegenstelling tot mijn portemonnee, altijd goed gevuld. Faut le faire!

    • hahaha, Menck! Die portefeuille van mij is bijna altijd leeg na het weekend…😛
      Muzikaal is I will I swear nochtans ook verduiveld goed hoor. Komt misschien niet altijd tot z’n recht in clipjes, maar ik kan je verzekeren dat het live heel erg de moeite is!

  8. Klinkt als een druk maar leuk weekend. En wat heerlijk een paar dagen vrij.
    Die muziek kan ik wel waarderen. Gent staat nog op mn verlanglijstje, moet ik echt een keer een weekendje plannen.
    Gezellig met je dochter en kleinzoon zwemmen. Voetbal gelijkspel is jammer. Mijn cluppie kwam dit weekend ook niet verder dan 1-1 😂

  9. Een lekker actief weekend zo te lezen. Dat laatste bandje I Will, I Swear klinkt erg lekker! En ik kende dat nog helemaal niet, terwijl ik zoveel andere Belgische bandjes luister. Dank voor de tip.

dit vind jij er van...

