Kleinkinderen

Vorige woensdag verjaarde onze oudste kleinzoon Mero. Al 4 jaar oud! Zaterdag mochten we met de familie dit heuglijk feit vieren. Middageten en koffie met taart, en daarna nog nagenieten met hapjes en drankjes. Niet zo plezant voor onze andere kleinzoon Lou, die met zijn diabetes nu niet zomaar van alles mocht nemen natuurlijk.
Gisteren was het Allerheiligen, en gingen we met de fiets naar de verschillende kerkhoven. Heerlijk weertje ervoor ook. ’s Middags bleven dochter en schoonzoon om te eten, en in de namiddag naar de Koppenbergcross te kijken. Ik ben er niet zo’n liefhebber van, van dat veldrijden, en besloot om met Mero naar het park te gaan hier in de buurt. Daar kon hij zich uitleven met het zand in de met herfstbladeren overladen zandbak, en met de (beperkt) aanwezige speeltuigen. Er waren ook enkele andere kinderen, en het is heerlijk om te zien hoe Mero dan die anderen staat te bekijken en nadien hun kunstjes probeert na te doen. Veel aangenamer in de buitenlucht met het prachtige nazomerweertje, dan binnen tv zitten kijken.
’s Avonds waren we dan uitgenodigd bij onze schoonbroer, die gisteren verjaarde. Ietwat triestige dag om te verjaren, maar is nu eenmaal zo. We keken er naar de eerste helft van de voetbalderby tussen Zulte-Waregem en Kortrijk, maar zijn aan de rust naar huis getrokken. Het was genoeg geweest…😉

Groetjes,

Billy

23 thoughts on “Kleinkinderen

  1. Fijn als de familie aan elkaar hangt .Erg voor kleine Lou natuurlijk want leg dat maar eens uit aan kinderen.Je vrouwtje kan goed koken kan ik afleiden van vroegere post ik ik las.Weet je dat je voor suikerzieken ook taarten kan bakken speciaal op hen afgesteld..misschien een tip eens een hele speciale taart voor hem te maken en dan ook echt alleen voor hem dat zou de pijn voor hem wat verlichten .Ik weet waar ik over spreek want ben door in shock te gaan na een insectensteek suikerziek geworden

    • ja, vrouwlief kookt uitstekend, Marylou!
      Voor de speciale bereidingen wijkt ze nooit af van een recept uit de kookboeken.

      Ja, van de voeding voor diabetici weten we alles af hoor. Onze zoon heeft het zelf ook hé.

  2. Vervelend voor de kleine Lou! Leg dat maar aan uit aan een kindje dat hij niet van de lekkere taart moet eten maar iets speciaal voor hem moet eten. Wij zijn volwassen en kunnen dat begrijpen, maar dat kleintje niet. Ik duim dan ook heel hard voor dat kleine venteken, dat hij er snel mee om leert gaan!

  3. Gefeliciteerd met Mero en schoonbroer! Een beetje sneu voor Lou om al die lekkernijen aan je neus voorbij te zien gaan. Er zijn natuurlijk wel alternatieven maar het liefst zou je gewoon met de rest mee willen eten. Hopelijk kan hij er in zijn toekomstige leven een beetje mee dealen.

  4. Ja, wie met zulk weer binnen zit is niet helemaal helder volgens mij. Ik ben iig een echt buitenmens en geniet nog volop. Ook als het kouder wordt trouwens.

  5. Echt erop uitrekken is nu een must met dit prachtige Indian Summer weer :d hahaha dit mag doorgaan en ergens even een paar weken goede vries om al die insecten weg te halen en dan weer op naar de lente, of ben ik nu te voorbarig😉

    En toch, van harte gefeliciteerd met jouw broer!

    X

  6. Felicitaties voor de jarigen!
    Aaaah die kleine Lou….ooit zal hij wel snappen dat hij niet alles mag/kan eten maar nu is hij nog zo klein, kan me zijn teleurstelling of verdriet voorstellen.
    Wat leuk om met je kleinzoon naar het park te gaan ipv naar de cross te kijken, van mij krijg je al uw punten😀

  7. Lijkt me inderdaad niet fijn om op zo’n dag jarig te zijn. Maar positief bekeken, kan je dan stellen, dat er toch nog iets fijns gebeurt om een toch wel heel trieste dag.

  8. Met mooi weer blijf ik ook niet graag binnen zitten. Een verjaardag kun je ook best buiten vieren. In je eentje met je kleinzoon🙂 Alweer vier jaar! Ik wist nog dat je hem aan ons voorstelde, zo lief…
    Wij – de niet-katholieken – kennen Allerheiligste niet, dus ervaren het ook niet als een trieste dag. Ik brand wekelijks een kaarsje bij de foto van mijn oma. Dat is mijn manier.
    Ik reageer wat laat op je blog, ik lig wat in de kreukel, maar beter laat dan nooit.
    Lieve groet

  9. Time flies, Mero al weer 4 jaar. Ik weet nog wel dat je hier gewag van maakte toen hij werd geboren.
    Wel triest voor Lou dat hij de lekkernijen aan zich voorbij moet laten gaan. Lijkt me moeilijk voor zo’n klein mannetje….

dit vind jij er van...

