Weekendverslag 24 & 25 oktober

Zaterdag zijn we voor het eerst mijn broer gaan bezoeken na zijn operatie. Hij was net verlost van de verbanden in zijn gezicht en nek, en we hadden er dan ook een goed zicht op wat ze met hem uitgespookt hebben. Een operatiewonde lopende van zijn onderlip, via zijn kin en hals tot net onder zijn linkeroor. Afschrikwekkend, maar wij waren dan ook wel voorbereid zodat het geen al te grote verrassing was. Al bij al zag hij er naar omstandigheden prima uit. Ondanks alle apparatuur die hem omringde. Het lastigste was toen hij zelf iets wou duidelijk maken. Spreken kan hij nog niet, een tracheacanule verhinderde  dit, en iets neerschrijven ging ook moeilijk. Letter per letter aanduiden bleek dan de enige oplossing.
Ik heb toch wel een grote bewondering voor de wilskracht die m’n broer heeft, want hij heeft toch al wat meegemaakt in zijn leven en heeft nooit de moed verloren. Ik weet niet op ikzelf dat zou kunnen opbrengen…
Hij moet nu nog een onbepaald aantal dagen op de intensieve afdeling blijven in het AZ Sint Lucas, waarna hij wellicht toch nog een lange revalidatie te wachten staat op een gewone ziekenhuiskamer.

Na ons ziekenhuisbezoek gingen we iets drinken in het centrum van Waregem, waar onze dochter, schoonzoon en kleinzoon ons opwachtten, en kleinzoon Mero zich kon uitleven op het speelpleintje vlakbij.
’s Avonds had vrouwlief vispannetje voorbereid, en hadden we onze beste vriend uitgenodigd om te komen eten. Zijn vrouw was nl. voor de zoveelste keer opgenomen in de kliniek. Verwikkelingen na haar chemotherapie, waardoor ze vatbaarder was voor ontstekingen allerhande.

Zondagmorgen heb ik m’n wekelijkse zwemuurtje overgeslagen. Ik was halfweg de nacht wakker geworden, en kon niet direct de slaap meer vatten waardoor ik een tijdje tv gekeken heb. Waaronder een docu over de IJslandse nachtegaal Björk, waarvoor ik veel bewondering heb.
Na een bezoekje aan mijn moeder en ons middageten, gingen we opnieuw ons favoriete voetbalploegje aanmoedigen in de tweede topwedstrijd op rij. En ze haalden verdiend de overwinning binnen, waardoor ze quasi zeker de eerste periodetitel binnenhaalden. Bravo!
Na de wedstrijd gingen we nog iets drinken op het terras van ’t Gaverhopke, en brachten de avond rustig thuis door.

Groetjes,

Billy

20 thoughts on “Weekendverslag 24 & 25 oktober

  1. Het is onvoorstelbaar hoe moedig mensen zijn in in bepaalde situatie’s maar wat is het alternatief? Dat je broer voorspoedig mag herstellen van de operatie en dat zijn revalidatie goed verloopt, dat wens ik hem toe.
    Kan me voorstellen dat je een onrustige nacht had na al de miserie die je hoorde en zag😦 maar de overwinning van je favo ploeg was toch een positieve wending😉 die zeker met een drankje mocht gevierd worden. Nog zalig weer ook om een terrasje te doen😉

  2. Gelukkig, ook al is je broer er nog niet, maar hij heeft die wilskracht, dus zal hij hopelijk snel weer thuis zijn en alles weer kunnen naar ik hoop.

    Jullie krijgen ook van alles te verduren zo lees ik tussen de regels door, en dan ben ik blij, dat je het nog wel in je hebt om wel te genieten van de mooie momenten tussendoor. Zelfs als je even niet kunt slapen vind jij weer iets moois😉

    heel veel beterschap voor je broer en alle anderen die het nodig hebben!

    X

  3. Je broer heeft een zware operatie gead. Lijkt me heel moeilijk om niet te kunnen spreken. Gelukkig is letters aanwijzing ddn tijdelijke oplossing maar hoop dat bij revalidatie spreken hem beter af zal gaan.
    Fijn dat je clubje gewonnen heeft 👍 Vispannetje is ook heerlijk. Ondanks slapeloze nacht en bezoek aan je broer, wat niet in je koude kleren is gaan zitten, toch een lekker weekend lijkt mij….

  4. Je broer houdt zich kranig! Het doet me goed dat te lezen,zeker omdat hij een lange weg te gaan heeft. Maar hij kan alleen maar vooruit gaan, toch? Ik wens hem heel veel sterkte en moed. Niet kunnen praten lijkt me vreselijk…
    Lieve groet

  5. De mens heeft nu eenmaal de drang om te overleven. Je broer is gewoon een sterk mens en dat siert hem. Opgeven is veel te gemakkelijk. EN toch doen sommigen dat.

  6. Wat moeilijk Billy. Hopelijk gaat het snel beter allemaal. Wat heeft een mens toch te verduren soms. Ook jullie vrienden.
    Een partner, familie, vrienden waar je op terug kunt vallen is dan zo belangrijk. En dat hebben jullie gelukkig.

  7. Toch een bewogen weekendje .. hoe dan ook, je broer zal zich behoorlijk ellendig voelen. Sterkte voor hem én ook voor je beste vriend want een dierbare zien lijden door de nasleep van chemotherapie is geen pretje.

  8. Ook al ben je op het ergste voorbereid toch moet het een schok geweest zijn voor jullie hem zo aan te treffen. Ik wens je broer en tevens jullie veel sterkte en duim dat het rap mag beteren.

dit vind jij er van...

