Wat een tv-avond!

Allereerst wil ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor de hartverwarmende reacties en steunbetuigingen hier! Voelt zo goed aan dat er zoveel medeleven is vanuit het toch wel virtuele wereldje dat blogland is.
Onze dochter heeft maandag een afspraak met de uroloog, en dan pas zullen we meer weten wat de gevolgen zijn van die grotere nieren. Maar volgens verschillende bronnen hoeft het misschien toch geen reden tot paniek te zijn.
Onze kleinzoon heeft dus nu diabetes, maar daar valt tegenwoordig best mee te leven. Dat hebben wij zelf al mogen ondervinden met onze zoon zelf. Maar voor een kereltje van amper 2 jaar oud is het natuurlijk wel een hele aanpassing, en beseft hij zelf nog niet echt wat er aan de hand is. Het bloed prikken en insuline toedienen levert dus natuurlijk nog heel wat traantjes op.
Het ergst is het gesteld met mijn broer. Vreselijk wat hij al meegemaakt heeft, en wat hem nu nog te wachten staat…😦

Maar ik wou het nu over iets helemaal anders hebben, want ik zag het tv-programma voor vandaag en ik was aangenaam verrast. Nu moet je weten dat ik echt niet zoveel tv kijk, en (te) weinig tijd vrijmaak om ’s naar een goeie film te kijken. Maar vanavond staan nu toevallig 3 (!) films geprogrammeerd (op onze Vlaamse zenders) die ik al gezien heb en die ik iedereen wil aanraden…

om 20h40 op 2BE

Inglourious Bastards

eigenlijk zijn dergelijke films niet echt mijn genre. Een overdosis geweld, typisch voor Quentin Tarantino. Maar voor de liefhebbers, gewoon verstand op nul en genieten van de acteerprestaties van Brad Pitt als luitenant Aldo Rain.

om 22h35 op VIER

As good as it gets

nu moet ik toegeven, Jack Nicholson is een van mijn meest geliefde acteurs. En ook in deze komedie speelt hij fantastisch de obsessieve schrijver Melvin Udall die ondanks zijn angststoornissen en vooroordelen vriendschap weet te sluiten met een serveerster (Helen Hunt), zijn homoseksuele buurman (Greg Kinnear) en een hondje, de griffon bruxellois Verdell. De film werd genomineerd voor zeven Academy Awards, waarvan hij er twee won. Aanrader!

om 21h25 op één

La vita è bella

voor mij een van de aangrijpendste films die ik ooit zag (ik liet er dus traantjes bij!), een meesterwerk! Absoluut een film die je moet gezien hebben. Won in 1998 Oscars voor beste niet-Engelstalige film, beste filmmuziek en beste acteur. En die acteur (Roberto Benigni) is tevens de regisseur van deze prent.
Italië, 1939. Guido, een grote optimist is verliefd op Dora, die als bruid beloofd is aan een fascistische bureaucraat. Zoals in een sprookje ontvoert Guido zijn geliefde op de dag van haar verloving. Vijf jaar later krijgen ze een zoon. Intussen is in Italië de rassenwet in werking getreden en wordt Guido – omdat hij een jood is – samen met zijn zoon naar een concentratiekamp gedeporteerd. Om het leven in deze hel op aarde wat draaglijker te maken en zijn zoontje voor de gruwelijke realiteit te beschermen, houdt Guido zijn zoontje voor dat alles één groot spel is..

——————————————————————————————————————————————————–

Kijken, en/of je digicorder programmeren!!!

Liefs,

Billy

17 thoughts on “Wat een tv-avond!

  1. Oh As good as it gets, jaaaaahaaaaaaa al meerdere keren gezien, blijft geweldig, hahaha

    Ennuh, eerste film, niet mijn ding, derde film klinkt heel goed en mooi, ik ga het in de gaten houden als het hier op tv komt, heb nu net op Netflix een prachtige Chinese serie gekeken Empresses at the palace heet dat, slechts 6 afleveringen maar zo prachtig, een geweldig stuk geschiedenis.

    X

  2. Die films interessere me eigenlijk niet echt! Ik was meer bezorgd om alle problemen die op jullie af kwamen. En ben blij dat er toch een klein lichtpuntje is! Ik hoop dat alles goed komt.
    Ja en hoe leg je een kleine peuter van 2 uit, wat er aan de hand is. Lijkt me inderdaad niet makkelijk. Veel sterkte en fijn weekend. Het ziet er naar uit dat we een mooie zondag krijgen. Geniet er van! om nog een leuk na-jaars fietstochtje te maken.

  3. Ik ken enkel de tweede Billy enne die knuffels zijn voor mij een vanzelfsprekendheid. Ja het is virtueel maar je leeft mee met de ander als je zijn of haar blog structureel volgt. Dus nog maar een knuffel erbij!

  4. Ik ken er 2 van de 3 maar zit vanavond voor de buis voor Penoza. Nederlandse crimiserie 4 s seizoen.
    Ik ga morgen heel hard duimen voor je dochter en schoonzoon.
    En diabetes is naar, goed mee te lezen maar als je net 2 jaar bent valt het niet mee.
    Heel veel sterkte voor je broer,

    X

  5. Afleiding is goed voor je, Billy. Prikken is het vervelendst voor een kind. Ik kan me zijn traantjes goed voorstellen. Ik heb geen van de drie films gezien. Aangezien ik ook zelden tv kijk, houd ik je aanbod even in gedachten.
    Lieve groet en sterkte voor je broer!

  6. Alleen de laatste zag ik, voor de tweede keer zelfs wat uitzonderlijk is voor mij😉
    Hopelijk valt het mee voor uw ongeboren kleinkind en was de ongerustheid voor niets, ik hoop het echt. En Mero, ocharme, spuiten zijn zo vreselijk voor kindjes. Ooit zal hij dat niet erg meer vinden maar ondertussen zitten jullie en vooral hij er mee😦
    Hou de moed er in Billy, heel erg wat er met uw broer gaande is.

    Als je zin hebt, geen verplichting, ik heb je getagd.

  7. ik ben geen tv/filmkijker, en heb ze dus ook alle 3 gemist. 😉

    veel sterkte voor je broer, billy!

    ik hoop dat dochterlief vandaag positief nieuws mee naar huis gebracht heeft!

    mero, ocharme ..
    vreselijk om op zo’n jonge leeftijd met diabetes geconfronteerd te worden! 😥

    ik leef met jullie mee!!

  8. Geen idee of ik “As good as it gets” al eens zag… de andere 2 films wel… zeker “La vita è bella”… een van mijn favorieten.
    Ocharme het kleine ventje… steeds de vervelende prikjes…

dit vind jij er van...

