En alsof het allemaal nog niet genoeg is…

Dochterlief moest vanavond opnieuw naar de gynaecoloog voor controle (voor wie het gemist heeft, ze is zwanger van haar 2e kindje, voorzien voor eind januari). Het duurde wat langer dan normaal was, en vrouwlief hier begon al zenuwachtig heen en weer te lopen hier in huis dat het zo lang duurde voor ze Mero (hun zoontje) kwamen ophalen.

Toen ze dan eindelijk aankwamen, kwamen dochter en schoonzoon beiden met de tranen in de ogen binnen. Hun kindje in aantocht heeft veel grotere nieren dan normaal, iets waarvoor de gynaecoloog zelf ook geen verklaring voor heeft. Daarom wou hij een collega-uroloog raadplegen in het UZ in Gent. Morgen gaat hij onze dochter dan op de hoogte brengen.

We hoeven natuurlijk nog niet direct te panikeren, maar als de gynaecoloog zelf er al niet gerust in is…

Groetjes,

Billy

22 thoughts on “En alsof het allemaal nog niet genoeg is…

  1. Ja dat is heftig! UIteraard zijn jullie bang, dat is een normale reactie. Ik hoop dat het er minder uitziet dan dat het eruit ziet. In elk geval heel veel sterkte en ik duim heel hard dat het allemaal goed komt.
    x

  2. Dit is toch niet te bevatten? Het liefste wat je bij je draagt…je kindje…Ik bid zelden maar ik ga het doen. En een kaarsje branden. Heel, heel veel sterkte
    lieve groet

  3. Hoeveel slecht nieuws kan men verwerken.Het mag wel stoppen want zoveel tegenslag maakt ook mensen die er dicht bij staan ziek.Ik hoop uit het diepst van mijn hart dat er ook goed nieuws komt, dat verdienen jullie.Veel sterkte …de moed niet verliezen en elkaar steunen is erg belangrijk maar jullie zijn zo’n echt warme familie jullie redden het wel samen.Ik denk aan jullie en duim voor beter nieuws.

  4. Ik dacht vorige keer nog, slecht nieuws komt altijd in 3-en, maar dat zei ik maar niet. (komt ook zo lomp over) Maar het blijkt dus ook echt nog zo te zijn.
    Dat betekent echter wel dat het slechte nieuws nu dan over zou zijn en dat je je vanaf nu weer op wat beter nieuws kan verheugen. Ik hoop maar dat het zo is. Sterker nog, ik zal positieve gedachten jullie kant op sturen, zodat dat ook echt zo gaat zijn.
    Sterkte!

  5. Och jemig, zeg! Wat een bak ellende!
    Vanuit Friesland stuur ik positieve gedachtes jullie kant op!
    Ze hebben mijn broer en schoonzus overigens ook voor niets schrik aangejaagd, hoor.
    Hun zoontje/mijn neefje zou doof zijn… Nou, die jongen hoort alles!
    (Is misschien niet vergelijkbaar met nieren, maar ik probeer alleen te zeggen: Blijf positief! Het kan meevallen!)

  6. Zijn beide nieren vergroot of slechts eentje? Naar verluidt komt zulks wel vaker voor (en vooral bij jongetjes). De uitstroom van urine wordt beperkt door een obstructie, waardoor de nier/nieren opzwel(t)(len).
    Enfin, ik ben geen dokter en heb het ook maar “van horen zeggen”. Maar ik ben ervan overtuigd dat de uroloog klaarheid zal scheppen en het gros van jullie bezorgdheid zal wegnemen.
    Desalniettemin is het zoals je schrijft: alsof het allemaal nog niet genoeg is. Ik leef met jullie mee.

dit vind jij er van...

