Verdacht

De voorbije dagen kreeg ik enkele oproepen op mijn gsm van een onbekende oproeper, met het nummer:

003210000000000

Ik vond dit een heel verdacht nummer, en nam dan ook niet op. Ik zocht al op internet waar dit nummer kon vandaan komen, maar dat bleek een vruchteloze zoektocht. Toch blijf ik erbij dat ik er goed aan deed om niet op te nemen. Je hoort zo vaak van die telefoonfraude tegenwoordig, dat je wel aandachtig moet zijn bij zo’n oproepen.

Vandaag werd ik dan ook nog opgebeld door een privénummer. Dat neem ik ook al niet aan. Ben ik principieel in, als ze zich niet bekend willen maken hoeven ze me niet op te bellen.

En hoe zit het bij jou, had jij die oproepen aangenomen?

Groetjes,

Billy

30 thoughts on “Verdacht

  1. Hey je hebt een andere lay out gekozen😀 Ziet er strak uit!

    Ennuh, dat eerste nummer nee, tweede nummer of oproep, oeps! Om bepaalde redenen heb ik dus een geheim nummer, natuurlijk weet mijn familie dat en mijn vrienden, maar ja… wanneer ben ik het dan? Dus als ik weet dat er vrienden of familieleden omdat het nodig is ook een geheim nummer hebben.. ja dan zal ik dus wel opnemen, al kun je dan ook een code afspreken.

    X

  2. Neen hoor, zeker niet….tenminste, als ik mijn leesbril ophad. Zonder zou ik het nummer niet zien maar meestal ligt die bril ergens in mijn nabijheid😉 Bij privénummers neem ik ook nooit op, ben van dezelfde mening als jij. Desnoods spreken ze maar iets in op het antwoordapparaat dan kan ik eventueel, als ik het nodig vind, terugbellen.

  3. Oei, dat is inderdaad een heel raar nummer ….
    Heb ook even gezocht via google en dit nr. zou het vroegere tekstje privénummer of onbekende nummer vervangen op je telefoon. Voel me nu wel een speurneus😉

  4. ik heb dat ook wel eens voor Billy..

    ik denk dat het mogelijk van een callcentrum komt..

    sommigen willen klaarblijkelijk geen sporen nalaten…

    iets voor Sherlock Holmes ?

  5. Onbekende nummers neem ik aan als ik verwacht dat een bedrijf als KPN me probeert te bellen (gezien huidige situatie) als ik verder niets verwacht dan laat ik ze rinkelen… spreken ze maar in…. enne zulke rare nummers zou ik ook niet opnemen! Goed gedaan Billy!

  6. Heel gek nummer inderdaad! Had ik ook niet opgenomen en onbekend neem ik ook nooit op. Heb daar zo’n hekel aan. Vaak zijn het ook gewoon verkooppraatjes, is het weer een energie maatschappij die je wat wil aansmeren, nee mij niet bellen ik neem lekker toch niet op🙂

  7. wij werden gisteren opgebeld door het nr 03228083968. 😯
    gelukkig (??) was ik te laat met opnemen, want volgens internet heeft het wat te maken met de duitse loterij???

    enfin, de miljoenen die we gewonnen hebben, mogen ze op mijn rekening storten. :mrgreen:

    fijn weekend, billy!

    én veel plezier aan het koppeltje met smaak! 😉

  8. als ze bellen met een privenummer of onbekend nummer dan neem ik gewoon niet meer op, het is zeker één of andere firma die je wat wil aansmeren omdat ze zoveel beter zijn.
    Maar als je het echt wil weten dan is dit volgens de jeugd de oplossing : Die anonieme nummer toevoegen aan whatsap dan zie je wie da is

  9. Ik neem altijd op. Ik weet niet precies hoe die telefoonfraude werkt, maar alleen opnemen kan volgens mij nog niet zoveel kwaad. Als je maar geen codes intypt ofzo.
    Ook onbekend neem ik op, er zijn vrij veel instanties die nooit een nummer tonen, dat je dus ook de belastingdienst weg kan drukken ofzo. Ik heb ook geen voicemail, dus dat zou lastig voor ze worden…

  10. Het lukt me zelden om dat verdomde ding genaamd gsm te horen bellen dus wie mij belt moet meestal in het antwoordapparaat spreken. Dat nummer zou ik trouwens nooit beantwoorden. Dat lijkt me wel een heel vreemd nummer. Jammer dat operatoren daarvoor geen dienst hebben die informatie kan geven in geval van twijfel want een mens hoort tegenwoordig toch heel straffe dingen.

  11. Onze landlijn heeft een geheim nummer en mijn 06 kent bijna niemand. Als een onbekende belt neem ik niet op. Als het belangrijk is, spreken ze de voicemail maar in.
    Ik krijg regelmatig per e-mail foto’s opgestuurd. Zonder bijbehorende tekst. Ook zoiets geks. Uiteraard open ik ze niet.
    Lieve groet

  12. Anonieme nummers zijn meestal van televerkopers. Niet opnemen, dus. Tenzij je tuk bent op slijmpraterige verkopertjes/verkoopstertjes die je immer weer “de kans van uw leven” aanbieden.

  13. Dat gekke nummer niet. Privemummers wel. Laatst werd ik op mn mobiel gebeld. Beetje onduidelijk met wie maar hoorde zeggen rtl4 ( tvzender bij ons) ik zou een nieuwe mobiel hebben gewonnen. Moest ik alleen nog even mijn mobiele nummer geven dan zonden ze hem toe. Ik zeg: jullie hebben mijn nummer toch anders kunnen jullie me nu niet bellen. Direct hing de bellende partij op.

dit vind jij er van...

