Weekendverslag 5 & 6 september

Zaterdag ging in het plaatselijke ontmoetingscentrum een hobbybeurs door. Lokale inwoners toonden er hun hobby, en daar waren best wel interessante zaken tussen. Ook de secretaris van onze bierproefvereniging stond er met een standje om onze vereniging te promoten, en wij konden het natuurlijk niet nalaten om er iets te proeven.
’s Avonds ging er een “bal” door, in het begin bracht een covergroep heel gevarieerde nummers waarop volop gedanst kon worden (door de liefhebbers), en nadien kwam onze buurman/DJ de boel opvrolijken.

Zondag ging ik zwemmen met dochter en kleinzoon. Ons plaatselijke zwembad is meer dan 2 maanden dicht geweest om alle kleedhokjes en kledijlockers alsook alle sanitair te vernieuwen. En sinds vorige week was het terug open. Een geslaagde verbouwing vind ik, want de kleedhokjes zelf zijn ruimer dan voorheen, en er zijn er ook meer. Enig minpuntje vind ik de sleutelbandjes, die nu met een sluiting zijn wat minder handig is dan de elastische bandjes voordien.
In de namiddag gingen we naar ons favoriete voetbalploegje kijken, die wonnen met 5-2 van een (zogenoemde) titelkandidaat. Sterk gespeeld!
Na het voetbal brachten we nog een bezoekje aan onze vriendin die in behandeling is voor kanker. Omdat ze haar haar aan het verliezen was, had ze sinds zaterdag een pruik aangeschaft. En die staat haar goed, eigenlijk beter dan haar échte haar, want zo verzorgd is haar kapsel nooit. Maar toch maar liever geen pruik en gezond zijn vind ik…

Groetjes,

Billy

14 thoughts on “Weekendverslag 5 & 6 september

  1. Een weekend à la Billy. Een aantal drankjes, een portie sport, een danspasje.
    Genieten van actieve en passieve sport en een bemoedigend woord voor je vriendin.
    Wat ben je toch een minzaam mens, Billy.

  2. Fijn dat het zwembad mooi en prettiger is geworden en bandjes met elastiekjes? Die heb ik nog nooit gezien, wat jij nu vertelt als sleutelband, klinkt mij meer bekend in de oren, hi hi.

    Heel veel sterkte voor de vriendin met kanker, ik heb pas vernomen dat 1 van mijn schoolgenoten is overleden ook aan kanker, ze gaan met bosjes om hier van mijn eigen leeftijd of zelfs jonger.

    X

  3. Ik vind dat altijd zo zalig hoe jij geniet van het leven,……;ook al is het niet allemaal rozengeur en manenschijn,…..sterkte met de ziekte van jullie vriendin,….het is altijd moeilijk om zoiets van dichtbij mee te maken,..

  4. Hier het tweede blog waar ik lees dat er in een stad hobby’s worden voorgesteld, lijkt me leuk.
    Een goede gezondheid is het hoogste goed, gelukkig bestaan er hulpmiddelen om een mens zijn waardigheid te laten behouden, zeker in het geval van vrouwen.

  5. Ach, neem die kluisbandjes er maar gewoon bij… de rest van het zwembad is opgeknapt. In ons dorp hebben ze het les-zwembad gesloten. Triest, want het stikt hier van de kindjes.
    Als ik moest kiezen tussen een kaal hoofd of een pruik, is mijn keuze snel gemaakt. Waarmee de problemen niet verholpen zijn, hè?
    Sterkte voor haar en haar vrienden/familie!

dit vind jij er van...

