Roue de Paris

Vandaag, op dé paardenhoogdag in Waregem, was het moment gekomen waar kleinzoon Mero wel naar uitkeek. Met mama, papa en ik op dat grote reuzenrad. Vorige week had hij het me nog zo lief gevraagd (“Opa, ga je met me mee op het reuzenrad?”), en na mijn toezegging draaide hij zich met afgestreken gezicht naar oma (“En jij niet hé, oma?”) omdat hij al weet dat oma zo’n dingen veel te gevaarlijk vindt.
Wij dus met de fiets naar het centrum (met de auto was je door het drukke verkeer zeker 3 x zo lang onderweg!), en repten we ons meteen naar de kassa van het fameuze Roue de Paris.

P1050579

P1050581

Eens het rad in gang schoot kregen we een prachtig zicht op onze stad en de omgeving. Beetje jammer wel dat de gondels gesloten zijn, wat het maken van foto’s wel bemoeilijkt. Ook de aanwezige regendruppels op de buitenzijde van de ramen vertroebelen een beetje het zicht.

zicht op de hippodroom, waar op dat moment de paardenwedrennen bezig waren
zicht op de hippodroom, waar op dat moment de paardenwedrennen bezig waren

P1050589

P1050598

P1050599

Na deze heuse prestatie kon Mero nog met volle teugen genieten van enkele kermisattracties, en wij van een deugddoend biertje. We hadden geluk met het weertje, de regen van de voormiddag werd niet herhaald, en zelfs de zon kwam ons verwarmen…

Groetjes,

Billy

21 thoughts on “Roue de Paris

  1. Ik heb hoogtevrees in zo’n ding! Overgehouden toen mijn zoontje op 2.5 jarige leeftijd door het raam van zijn kamer is gevallen. Hij had zware hoofdfracturen, maar heeft het gelukkig overleefd.
    Gelukkig heb ik geen vliegvrees, dat zou pas een ramp zijn!

  2. Dat is anders wel indrukwekkend, zo hoog in de lucht! Leuk ook om Waregem zo eens te zien van boven uit.
    Ik had over het reuzenrad gelezen in de krant, maar het ziet er nog groter uit op jou foto’s.

  3. Wat een belevenis voor de klein Mero. Ik ben net als jouw vrouw, laat mij maar op de grond. Weleens geprobeerd maar werd gewoonweg misselijk van angst.
    Jullie hebben een bijzondere middag beleeft.
    De foto’s zijn mooi maar de herinnering is onbetaalbaar.

    Groet Inge

  4. Je foto’s zijn best geslaagd, mooie uitzichten had je. Ik zou mij misschien wel op een reuzenrad wagen als het met gesloten bakjes is maar….ik zou er niet mogen aan denken dat er ergens een vijs loskomt.

  5. Dus oma heeft met knikkende knieën moeten doorstaan dat man en kleinkind in het rad zaten? Aaaah!
    Maar leuk altijd het uitzicht in zo’n reuzenrad en de foto’s zijn best gelukt toch?

  6. Oh wat gaaf die foto’s, dan vind ik het best wel jammer dat ik op latere leeftijd ineens niet meer dorst, met name nadat ik mama was geworden dus, volgens mij moeder, een ingebouwd soort verantwoordelijkheidsgevoel, hahahaha

    Mooi, heel mooi!

    X

  7. Die gaat wel hoog! Meestal vind ik die dingen op de kermis maar een beetje eng, want dat moet allemaal met de hand in en uit elkaar gehaald worden, maar deze ziet er wel lekker stevig uit. Dat begint al bij het hokje van de kaartverkoop, die ziet er goed en degelijk uit. Deze zou ik wel proberen!

dit vind jij er van...

