Van fietsen, eten en drinken…

Ziezo, mijn vakantie zit erop. Vanavond mag ik weer aan de slag.

Ik kan terugblikken op een erg geslaagd verlof. Het begon al met de wijkfeesten, waarin we konden kennismaken met ons nieuw en nu al favoriet horecaterrasje: brouwerij ’t Gaverhopke.

We hadden ook enkele verjaardagen te vieren, en daarnaast hadden we ook spontaan veel familie- en vriendenmomenten.

De apotheose van onze Tourprono bracht me net niet genoeg punten op om met de speelpot te gaan lopen, maar ik eindigde toch op een mooie tweede plaats.

We fietsten ook heel wat kilometers bij elkaar, soms alleen vrouwlief en ik, maar meestal met vrienden. We deden ook tweemaal een Happen en trappen fietsroute, eerst eentje op onze minivakantie in Noord-Holland en daarna nog eentje vertrekkende vanuit Oostkamp richting Torhout. Een ideale formule voor wie fietsen en gastronomie wil combineren.
Ik reed ook enkele keren alleen een toertje met de racefiets. En nam ook samen met mijn schoonzoon deel aan de Decathlon Classic in Leuven. Een prachtige organisatie en schitterende route.

Zaterdag ging de vakantieproeving door van onze bierproefvereniging. Een recordopkomst (48 personen), lekker weer en 13 unieke biertjes om te proeven! Ik liep er ook weg met de hoofdprijs in het quizje, een waardebon van 15 euro.

En intussen werd er ook alweer gevoetbald door ons favoriete ploegje. In de beker van West-Vlaanderen zijn ze nog in de running, maar gisteren werden ze eervol uit de Beker van België gekegeld door Walhain. Ik heb wel de indruk dat we een betere ploeg zullen hebben om in de 1e provinciale reeks ons mannetje te staan.

Deze week dus weer aan de slag, al is het meteen een kortere werkweek. Vrijdag neem ik een dagje verlof op omdat zaterdag ons jaarlijkse straatfeest doorgaat.

En jij nog aan het genieten van verlof, of ook weer aan de slag?

Groetjes!

Billy

25 thoughts on “Van fietsen, eten en drinken…

  1. Heerlijk Billy om dit zo te lezen, en nu fris weer aan de slag. Nou ja, moet ik er nog antwoord op geven of ik nog verlof heb of krijg of dat ik blijf werken?😉 hahaha Ik wens nog altijd dat ik kan zeggen dat ik verlof heb ingepland omdat ik een betaalde baan heb.
    😉

  2. Aan alle goede dingen komt een eind … maar je hebt er in ieder geval flink van genoten. Zelf ben ik alweer anderhalve week aan het werk. En ik kan je verklappen: je zit er zo weer in😉
    Werk ze!

  3. Leuk om te lezen! Ik ben vanmiddag bij de Eneco Tour wezen kijken. Wat een belevenis!
    Heb je het nog gezien op TV? Vond het zo tof dat het in mijn provincie was en een verrassende winnaar!

  4. Je bent gaan uitrusten op je werk, zeker?
    Knap dat je als tweede de Tour-uitslag hebt voorspeld! Ik zat er na dag twee gans naast🙂
    Goed plan om vrijdag te snipperen. Werken kan altijd nog!
    Lieve groet en gezellig dat je er weer bent.
    Kakel

  5. Ik wil me binnenkort terug wagen aan het fietsen, te beginnen met korte toertjes uiteraard. De sport van bierproeven voer ik niet zo vaak meer uit. Als ik iets drink is het eerder een sangria , of een wijntje, hangt van de situatie af.

  6. Aangename verlofdagen heb je gehad, spijtig dat je de prijzenpot op de valreep misliep maar door te werken komen er ook centjes binnen😀 Ik ga er nog enkele dagen van genieten, pas maandag is het voor mij weer koekenbak.

  7. Ha dat klinkt inderdaad als een heerlijk verlof! Ik moet nog even wachten, ik ga pas over 2 maanden op vakantie (maar dan heb ik natuurlijk wel wat op naar uit te kijken! :))

    Succes deze eerste korte week weer!

  8. Ik heb dit jaar een kort werk jaar. Ik had namelijk 5 maanden verlof omdat ik ben bevallen. Dat begon in november vorig jaar. Vervolgens heb ik zo een maand vrij om te reizen. Ik heb het getroffen met mijn werkgever. Elk jaar neem ik 2 maanden verlof op om te reizen. Ondertussen weten ze volgens mij niet beter 😊

dit vind jij er van...

