Verlofweek 1

We hadden best een drukke week achter de rug.

Veel gegeten en gedronken, vaak met vrienden of met onze kinderen. Dinsdag was de dochter van onze beste vrienden met haar zoontjes waarvan 1 communicantje bij onze dochter op bezoek. Heftig avondje beleefd.
Woensdagvoormiddag met vrienden en onze dochter en kleinzoon Mero met de fiets naar Deinze. Daar was er jaarmarkt. Bijzonder goed weer, en veel volk dus! Een hele aangename markt om te bezoeken. Daarna zijn we op de terugweg naar huis iets gaan eten in brasserie De Zwaan in Grammene. Vriendelijke ontvangst, en lekker eten!
Daarna weer huiswaarts gereden, waar we nog een bezoekje brachten aan onze plaatselijke aanwinst, ’t Gaverhopke. Donderdag hielden we het relatief rustig, enkel ’s avonds naar schoonzus voor een drink voor haar verjaardag.
Gisteren hielden we met vrienden ons jaarlijkse cote-à-l’os-etentje in restaurant St. Cornil in Aalbeke. Zoals gewoonlijk weer een vol huis, en een aanrader voor wie graag veel en lekker eet voor weinig geld. En ook deze keer zakten we af tot bij ons intussen vertrouwde terrasje van ’t Gaverhopke. Waarna we bij ons thuis nog verder de avond samen doorbrachten.

En zo komen we bij vandaag, de dag waarop mijn moeder jarig is. Zij werd vandaag 94 jaar oud, toch wel een hele termijn. Niet altijd meer helder van geest, maar een taaie dame. Ze lust ook nog wel een glaasje, wat niet zo goed voor haar is, maar wie zijn wij om haar dit nog te ontnemen…. Nadat wij haar deze namiddag een bezoekje brachten, keken we thuis nog naar de voorlaatste rit van de Tour. En de spanning stijgt, want door de rit van vandaag sta ik op de 1e (!) plaats in onze Tourprono! Het gaat nu enkel nog tussen mij en schoonzus H. voor de overwinning. Duim je mee met mij dat morgen de Franse sprinters Demare en Coquard niet bij de eerste 10 eindigen?

Groetjes,

Billy

22 thoughts on “Verlofweek 1

  1. Wij zijn 1 keer in de St Cornil gaan eten en mij zien ze daar niet meer terug. We zaten zo samengepropt in het restaurant dat andere mensen moesten rechtstaan als we naar het toilet moesten. Het eten werd bijna in ons bord gesmeten. De cote à l’os was lekker en ook de wijn was uitstekend. Maar ik vond het er vreselijk ongezellig en had het gevoel dat z ons liefst zo snel mogelijk terug buiten wilden. Fijn dat jij er wel kan genieten.😉

  2. Alsnog van harte gefeliciteerd met jouw moeder van nu 94, en ik vind dat zooooooo’n bullshit, ze is 94 jaar, kom op, laat haar nog even lekker van het leven genieten, voor ze het weten is ze straks 110, met al die heerlijke glaasjes, hahahaha

    Geniet van de tour, en ik lees vandaag de laatste? Mooi😉 hahaha goed van je dat je nu eerste staat😀

    X

  3. Felicitaties voor je kranige moeder en geef haar dat glaasje, op die leeftijd alles geven wat ze willen.Ik weigerde als 21 jarige mijn vader een sigaretje dat hij vroeg toen hij in het ziekenhuis lag.Mag niet van de dokter herhaalde ik steeds.De dag nadien is hij overleden en nu 49 jaar later denk ik er nog heel vaak aan en heb ik nog altijd spijt dat ik het hem niet gegeven heb.Je bent een echte levensgenieter misschien heb je dat wel van je moeder

  4. 94 jaar, wat een leeftijd! Jouw moeder behoort tot de zeer sterken. Van harte proficiat en dat haar nog maar mooie jaren gegund zijn, want je moeder blijft altijd je moeder.
    Lieve groet

dit vind jij er van...

