Kermisweekend

Sinds zaterdagmorgen ben ik in verlof. Dat betekent 3 weekjes niet werken. Veel plannen hebben we niet, volgende week met vrienden enkele dagen naar Noord-Holland om er te fietsen. En verder wat vriendenbijeenkomsten om verjaardagen te vieren, en enkele etentjes.

Traditiegetrouw valt het begin van ons verlof samen met de kermis in ons plaatselijke gehucht. Dat gaat er meestal nogal heftig aan toe, en het was dit weekend ook niet anders…😉

Zaterdagnamiddag namen we deel aan de fotozoektocht. Het was schitterend zomerweer, en de zoektocht zat erg goed in elkaar. Na de zoektocht wat gedronken in de feesttent, waar we ook de aankomst van de Tour zagen. Daarna verplaatsten we ons naar het Goed te Nieuwenhove, waar sinds dit weekend brouwerij ’t Gaverhopke gevestigd is. De brouwinstallatie wordt pas volgend jaar geïnstalleerd, maar toch houden ze nu al een cafetaria met eetgelegenheid open. En met het kermisweekend en het heerlijke weer bleek het een voltreffer! Een massa mensen had het ruime buitenterras al gevonden, en ontdekte net als wij enkele biertjes van hun ruime aanbod.

Zondagmorgen bracht ik een bezoekje aan mijn moeder. ’s Middags werden we bij buren verwacht voor het apero, ter gelegenheid van de 50e verjaardag van de vrouw des huizes. We kregen daar ook enkele barbecuehapjes aangeboden zodat we niet met een lege maag kwamen te zitten.
In de namiddag keken we thuis naar de Tour. Om dan ’s avonds naar de openluchtconcerten te gaan die vast op het programma staan van het kermisweekend. De eerste band was een trio jonge gasten uit de streek, die vooral enkele eigen nummers brachten. Daarna speelde een keigoeie coverband de wei plat. Muziek en (heel veel) bier, traditionele afsluiter van het feestweekend.

Volkomen normaal dat ik me vandaag nog wat vermoeid voel, het verlof is in elk geval opnieuw goed ingezet…😉

Groetjes!

Billy

19 thoughts on “Kermisweekend

  1. Met een kermis heb ik niet zo veel. Maar Nijmegen is nu een heel goed moment om te bezoeken. Zelfs op doordeweekse avonden. De zomerfeesten (en de Nijmeegse Vierdaagse) zijn in volle gang. En dat is één en al gezelligheid. Mocht je nog wat zoeken om je verlof door te komen🙂

  2. Oh lekker vakantie, ik ben nog aan het aftellen :p
    Je bent je vakantie iig goed begonnen; geniet ze de a.k weken!

  3. Ik heb nog even bij de historiek van de kermis gekeken en vond het zeer de moeite waard om te lezen. Hopelijk zit het weer een beetje mee tijdens je vakantie. Maar jou kennende weet je er overal wel een feestje van te maken.
    Fijne vakantie en lieve groet
    Kakel

  4. Heerlijk om 3 weken verlof te hebben! Ik had er 2 en deze tweede week lijkt nu al heel snel te gaan.. Het klinkt in ieder geval als een goed begin, ik heb een paar beelden van de tour mee gekregen omdat Tommy het wilde zien.

dit vind jij er van...

