Langs de Schelde

Gisteren heb ik weer een ritje gemaakt met de racefiets. In Escanaffles (“Slaffie” voor de streekgenoten) nam ik het jaagpad langs de Schelde richting Doornik. De Schelde vormt daar zowat de grens tussen West-Vlaanderen en Henegouwen. Ik volgde het jaagpad tot in Hérinnes, waarna ik via Warcoing, Spiere-Helkijn, Kooigem, Moen en Zwevegem opnieuw huiswaarts reed. Een mooi tochtje van zo’n 55 km. Heerlijk zonnetje, maar zoals zo vaak steeds een strakke wind.

jaagpad langs de Schelde, tussen Escanaffles en Bossuit
jaagpad langs de Schelde, tussen Escanaffles en Bossuit

Groetjes,

Billy

44 thoughts on “Langs de Schelde

  1. Escanaffles was me totaal onbekend Billy..

    ik kan me voorstellen , dat je er van genoten hebt..

    en de wind laat zich de laatste dagen goed voelen..

    groeten

  2. Ja die wind is en blijft pittig. En ik weet niet hoe het daar is, maar hier komt de wind altijd van alle kanten, dus altijd tegenwind😀 Wel goed voor de conditie natuurlijk.

  3. Ziet er prachtig uit, BIlly! Ik zou zo een ritje met je willen maken. En als het niet waait, heb ik niet gefietst.
    Fijn weekend en een lieve groet,
    Kakel

  4. Als ik lang genoeg volhoud en mijn conditie top is, en die benen dus ook helemaal strak, geraak ik misschien wel eens tot daar!🙂

    Ik vind het ook super om langs de vaart te rijden, hier in Leuven naar Mechelen ook een heel leuk pad langs de vaart.

  5. Idd mooie streek !!! Ik ben van Kortrijk en durf ook al eens deze weg afleggen niet zover maar zeker tot in Avelgem🙂 Niettegenstaande heb ik al de streek met de fiets gedaan maar dan vertrekkende vanuit Avelgem 🙂

dit vind jij er van...

