Het leven is een liedje

Een tijd geleden werd ik getagd door een lieftallige Friese jongedame uit het verre Heerenveen. Muziek is me op het lijf geschreven en daarom wou ik graag deze tag invullen (ook al is het een beetje laat)

Wat is je favoriete artiest?

Goh, dat zijn er teveel om op te noemen. Een écht favoriet artiest heb ik dus niet. Ik heb ook zo’n uitgebreide muzieksmaak in heel verschillende genres, zodat het moeilijk kiezen is. Zeg maar van ABBA tot The Beatles en AC/DC, en van Johan Verminnen tot Willem Vermandere en Julien Clerc.

Zing je onder de douche?

Zingen is veelgezegd, volgens mijn vrouw jank ik meer…😀
Maar ik doe het wel, onder de douche, op een feestje of gewoon als ik in een gekke bui ben.

Wat was de eerste CD in je bezit?

Ik stam nog uit de tijd van de LP’s, de eerste CD die ik kocht was er eentje van Gloria Estafan:

Als er nog geen internet bestond (geen Spotify, YouTube, downloaden)… Welke CD zou je dan kopen?

Oei, ik koop nog weinig cd’s meer. Ik ben veeleer een radioluisteraar nu. Maar het zou beslist iets zijn van een recente groep, bvb. van Intergalactic Lovers.

Welke artiest of welk nummer is een guilty pleasure van jou? (Wel eerlijk zijn hè!)

ABBA lijkt niet meer van deze tijd, maar eigenlijk hoor ik ze nog altijd graag.

Welke artiesten heb je live gezien?

Oh, dat zijn er een pak. Ik kan ze wellicht niet allemaal herinneren, maar deze wel: Queen, Status Quo, Motörhead, UFO, Michael Schenker Group, The Eagles, Elbow, The Doors (zonder Jim), Hooverphonic, Flip Kowlier, Willem Vermandere,  Neil Young, Novastar, Admiral Freebee, Daan, SX, Balthazar, The B 52’s, Iron Maiden, Muse, Ian Gillan band, Heather Nova, Stef Bos, de Mens, Monza, dEUS (!), the Kids, Marco Borsato, Rob de Nijs, Boudewijn de Groot, Johan Verminnen, Iggy Pop, Anouk, Sting, U2 en the Cure in hun vroege jaren, en onlangs Arsenal (en nog zoveel meer!)

Van wat voor muziek of welk nummer word je emotioneel?

Oh, ik raak vlug geëmotioneerd door muziek. Een mooie stem (zoals Adèle) of een aangrijpend nummer kan me raken.

Aan welk nummer heb je een speciale herinnering? Welke herinnering brengt dit nummer bij je naar boven als je het luistert?

Morning has broken van Cat Stevens, eerste slow met mijn toenmalige lief, waarmee ik ondertussen 31 jaar mee getrouwd ben

Zo, ik hoop dat jullie van mijn muzikale geheimen genoten hebben. En vertel misschien nu eens de jouwe…

Groetjes,

Billy

28 thoughts on “Het leven is een liedje

      • MIjn eerste echte concert was pas in 2003, Paul McCartney, ik dacht dat ik bijna flauw viel…. hahahaha voor 2 personen gewoon bijna 200 euro… of was het toen nog gulden😉 Fleetwood mac staat binnenkort in Amsterdam, de originele formatie, ging ik ook even kijken, uhm… pffffffffff

          • voor mij is zelfs Venice al prijzig, maar goed, nu ga ik naar een hele dure musical, hahaha in juli😉 helft van de prijs en dan nog! Soms moet je er ook iets voor over hebben, het is eerder en meer, kan het…

  1. Ik vind het grappig dat er mensen denken dat dit véél concerten zijn… Als je een paar keer naar een festival gaat, kom je toch meteen tot dat lijstje? De meeste zag ik trouwens ook live, met nog een hoop anderen er bovenop. Doodjammer dat ik nooit Queen live heb gezien. Noch The Eagles, noch The Doors. Wel: Vader Abraham en Mieke (ik was vijf jaar of zo…) en Will Tura (oh boy…), Frank Boeijen, TC Matic, Toontje Lager, Doe Maar, Golden Earring, De Kreuners, Bart Peeters, The Radio’s, The Scene, Tröckner Kecks, Gorki en Gorky, K’s Choice, Arsenal, Filip Kowlier, Laïs, , Triggerfinger,… en dan bleef ik alleen nog maar denken aan groepen uit België en Nederland.🙂

    • nee, zoveel concerten vind ik het nu ook weer niet hoor. Ik zou er eigenlijk wel meer willen doen, maar de prijzen en de vrouw houden me daarin tegen…😛
      Festivals zijn me meestal te vermoeiend, en wie echt voor de muziek gaat gaat liever naar een zaal. En daar zijn de prijzen dan weer hoger, dat hield me bvb. tegen om naar Fleetwood Mac te gaan (die ik nooit zag en wellicht ook nooit meer ga zien).
      In jouw lijstje hier staan er ook een paar die ik nog niet vermeld had, zoals Gorki en Triggerfinger (nog voor ze beroemd werden, in een ontieglijk klein zaaltje in Kruishoutem, of all places! En dan nog als voorprogramma van een bluesband)

  2. Goh, ik lees net dat ik verhuisd ben…😉
    Leuk om jouw antwoorden te lezen!
    Ik moest wel lachen toen ik las dat je volgens je vrouw jankt onder de douche.
    En ABBA kan zeker nog, hoor!
    Zet zodra iedereen een paar drankjes op heeft maar eens wat nummers op en iedereen zingt mee!
    Ik koop overigens ook nooit meer CD’s… Kan me niet heugen wat ik voor het laatst heb aangeschaft.
    Ik vind het tegenwoordig zonde van mijn geld, omdat er Spotify is en zo.

  3. Dit is een leuke tag! Wat heb jij veel optredens gezien, allemachtig. Mijn broer was Abba-fiel, dus ik kan hun muziek dromen maar hoor het ook nog steeds graag. Leuk dat je zo’n brede muzieksmaak hebt. De ene week luister ik dit en de andere week dat. Geweldige uitvinding, YouTube.
    Liefs Kakel

  4. Super leuke tag. En wat veel live optredens heb je al gezien. Ik heb ook die tag in gevuld je moet maar eens kijken, ik denk dat het in mei was dat ik hem geplaatst heb. ☺

  5. Wat is je favoriete artiest?
    Dat hangt wel een beetje van het moment af, momenteel helemaal into moderne country zoals Lady Antebellum, Taylor Swift, Ilse DeLange, maar er is te veel.

    Zing je onder de douche?
    Nee, eigenlijk nooit.

    Wat was de eerste CD in je bezit?
    Dat was een jaren 80 synthesizer verzamel CD

    Als er nog geen internet bestond (geen Spotify, YouTube, downloaden)… Welke CD zou je dan kopen?
    Ik denk de nieuwste van Lady Antebellum

    Welke artiest of welk nummer is een guilty pleasure van jou? (Wel eerlijk zijn hè!)
    Simon & Garfunkel en The BeeGees

    Welke artiesten heb je live gezien?
    Bruce Springsteen, John Legend, Ilse DeLange, Guus Meeuwis (vrijdag a.s. weer!!)

    Van wat voor muziek of welk nummer word je emotioneel?
    The Best songs come from broken hearts (Connie Britton)

    Aan welk nummer heb je een speciale herinnering? Welke herinnering brengt dit nummer bij je naar boven als je het luistert?
    Een mooie dag van Blof (uitvaart van mijn schoonvader, was zijn lieveling nummer)

  6. Ik luister ook veel radio. Internetradio. Zo kan ik eigenlijk bijna alles luisteren wat ik wil, maar ik ben ook een verwoed Spotify fan geworden. Cd’s koop ik wel nog steeds. Als ik een artiest echt goed vind mag hij best wat verdienen

  7. Inderdaad een brede muzieksmaak Billy, leuk dat je zoveel uit muziek haalt.
    En dat janken onder de douche whahahaha!😉

dit vind jij er van...

