Weekendverslag 6 & 7 juni

Zaterdag stond een fietsrally op het programma. De jaarlijkse Flanders Field Classic, georganiseerd door de plaatselijke wielertoeristenclub. Schoonzoon en ik reden de 75 km-tocht. Prachtige rit door de Vlaamse Ardennen. Vooral rond Brakel brachten de binnenwegen ons vaak naar hogere toppen met verre uitzichten. Het zonnetje maakte het helemaal af.
Na de rit bleven we zoals gewoonlijk wat plakken in de kantine, waar we onze vrouwen opwachtten die de 45 km reden.
’s Avonds keek ik naar de finale van de Champions League op tv. Barcelona was heer en meester en won dus oververdiend.

Zondagmorgen geen zwemmen meer, want het zwembad is voor 3 maanden gesloten voor ingrijpende verbouwingswerken. ’s Middags kregen we onze beste vrienden met hun kinderen en kleinkinderen op bezoek voor het aperitief. Er zaten 2 communicantjes tussen, wat de reden was van hun bezoek. Vrouwlief had barbecuehapjes voorzien die ik dus mocht klaarmaken, en duchtig werden gesmaakt. Het bezoek liep enkele uren uit, mede door het mooie weer. Toen de zoon en schoondochter van onze vrienden naar huis trokken om nog wat te genieten van hun nieuwe zwembad, kreeg de dochter een lumineus idee. Ze vroeg me om mijn oude duikerspullen boven te halen, en daarmee het zwembad van haar broer te gaan “inhuldigen”. Ik liet me dat geen 2 keer zeggen, en wij op weg dus. Dat leverde een hilarisch filmpje op…
Daarna bleven wij nog een tijdje daar hangen, om het weekend dan af te sluiten bij onze dochter.

Groetjes,

Billy

23 thoughts on “Weekendverslag 6 & 7 juni

  1. Filmpje! Filmpje! Als één foto al meer zegt dan duizend woorden, kun je nagaan hoeveel blogs er in een filmpje passen🙂 Maar je hebt gelijk: eens op internet, altijd op internet. Lekker voor jezelf houden. Ik heb nog nooit aan een fietsrally meegedaan. Lijkt me super! En wat een mooi weer, hè?
    Groetjes Kakel

  2. Een zwembad verbouwen in de zomer? Of zwem jij alleen in een binnenbad?
    Dat filmpje had je toch kunnen tonen?😉 Ik bedoel, je maakt ons wel enthousiast maar laat niets zien.

  3. Ja, dat euvel hadden wij hier vorig jaar in de wijk, het enige zwembad van vele wijken in de buurt ging dicht voor verbouwing, vlak voor de zomervakantie tot dik in sept. okt. en ik ben er sinds het open is weer, niet meer geweest eerlijk gezegd…

    En dat filmpje, je snapt toch wel, iets wat hilarisch is, dat wij dat willen ZIEN😛
    Of het geschikt is, beoordelen wij dan wel weer hahahaha

    X

  4. Leuk om te lezen! Tof dat je zo van fietsen kunt genieten samen met je schoonzoon.
    Ik heb ook de CL finale gevolgd met een half oog en Barca was inderdaad wel de terechte winnaar.

dit vind jij er van...

