Emiel

Woensdag is de dochter van mijn broer bevallen van Emiel. Hij is meteen het eerste kleinkind voor mijn broer en schoonzus. Ze zijn dus ook lid van de club van grootouders nu. En woensdag verjaarde onze schoonzoon, die had er een nieuwe voordeur mee: 30 jaar.

Enkele jaren geleden kregen de buren van mijn broer een zware klap te verwerken. Hun kleinzoontje werd door een roekeloze jongeman van het zebrapad gemaaid in aanwezigheid van zijn papa en mama. Zijn naam: Emiel.

Ik denk dat er traantjes zullen vloeien…

Liefs,

Billy

30 thoughts on “Emiel

  1. welkom, lieve emiel en een dikke proficiat aan je (groot)ouders en familie! 😀

    de buren ..
    nee, die zullen het niet gemakkelijk hebben maar tegelijk gaan ze ook trots zijn dat emiel emiel heet! 😉

    fijn weekend, billy!

  2. Proficiat inderdaad.
    Maar dat van die naam snap ik niet goed. Zouden ze het aan die buren gevraagd hebben, of ze daar iets op tegen hebben? Ik kan me voorstellen als ze naast de deur jaren aan een stuk horen roepen “Emiel” dat ze elke keer een steek in hun hart voelen. Ik zou het er in elk geval enorm lastig mee hebben. Ik hoop maar dat die buren het ok vinden….

  3. Gefeliciteerd met de geboorte van Emiel…
    Oef, dat zal niet makkelijk zijn voor de buren van je broer. Hopelijk brengt het ze niet alleen verdriet, maar denken ze ook aan de mooie herinneringen die ze met hun Emiel hebben mogen hebben.

  4. Gefeliciteerd met de nieuwkomer! En de naam Emiel … tja, dat zal wel redelijk gevoelig liggen. Aan de andere kant zal het kleintje, met de voor hun bijzondere naam, wellicht vreugde brengen.

dit vind jij er van...

