Hemelvaartweekend

Donderdag viel het vieren van het communicantje in het water. Constant gedruppel gehad, wat maakte dat de kinderen niet buiten konden spelen. Gelukkig konden wij in het droge genieten van hapjes en drankjes. ’s Avonds was ons vriendenavondje zoals gewoonlijk weer geslaagd. Tot in de vroege uurtjes…

Vrijdag boodschappen gedaan en ’s avonds de verjaardag van mijn schoonbroer gevierd.

Zaterdagmorgen liet ik me niet intimideren door het miezerige weertje, en reed ik met onze schoonzoon voor het eerst een fietsrally: tussen Mandel en Zwalm, met vertrek in Wakken. Wij deden de tocht van 65 km, want voor de 90 km voelde ik mij nog niet fit genoeg na slechts een 4-tal ritten met de racefiets dit jaar. Maar het liep vlotjes, en deed deugd weer. Zelfs het weer viel best goed mee, enkel in de laatste kilometers wat gedruppel gehad.
Na onze tocht reden we huiswaarts, 10 km extra. Daar zaten vrouwlief en dochter al te aperitieven met onze beste vrienden, en wij zetten ons met veel plezier bij…😉
Er werd ook afgesproken om in de namiddag een partijtje kaart te spelen. Wat me weer enkele centjes rijker maakte.
’s Avonds deed het eens deugd om een avondje rustig thuis te zijn.

Zondag beloofde een redelijke mooie dag te worden, en wij grepen dan ook de kans om samen met onze dochter en kleinzoon Mero een fietstocht te maken. Ik had een tamelijk pittig ritje uitgestippeld in de Pays des Collines, een van mijn favoriete fietsstreken. Zij beide met de elektrische fiets en ik met de racefiets. Meteen ook de gelegenheid om het gloednieuwe fietsknooppuntennetwerk WAPI uit te testen.
’s Middags maakten we een stop om iets te eten in het Domaine de Jaurieu. Heerlijk genieten in het zonnetje van een lekker maal, en Mero kon zich uitleven op het grote speelplein.

Daarna onze fietstocht verder gezet door de prachtige streek. Eenmaal thuis wachtten we onze schoonzoon op die uitzonderlijk had moeten werken, en hebben we nog samen kaasschotel gegeten, vanzelfsprekend met een glaasje lekkere rode wijn erbij.

En hoe was jouw weekend?

Groetjes,

Billy

14 thoughts on “Hemelvaartweekend

  1. fantastisch billy, je maakt er elk weekend wel wat van hé,
    dat vind ik ontzettend leuk, j e zit niet achter de geraniums, tof man:-)
    ons weekend had een hele leuke ontmoeting en natuurlijk wandelingen en zwempartijtjes🙂

    xxx

  2. Weer een goed gevuld weekend Billy ,wel spijtig voor de c
    communicantjes.Ik was 5 dagen Kamperen in de Ardennen .Viel nog mee.1 dag harde regen en 1 dag bewolkt en mistig ,1dag vlagen en 1 dag zon.Het had slechter gekund

  3. Was het toch een heerlijk weekend, jammer dat jullie zoveel druppels hadden met Hemelvaart, hier was het prachtig weer, ook al was er anders voorspeld! Ik heb genoten van het weekend, wat taken gedaan die je eens per jaar doet, balkon, plantjes omgepot en ga zo maar door, bieb en foto’s geschoten ook nog, die komen nog online ergens, hahaha

    X

  4. Spijtig van het weer voor de communicantjes maar wat doe je er aan😉
    Een rustige avond kan inderdaad ook eens deugd doen, dat moet ook kunnen🙂
    Vergeleken met uw lang weekend was het hier relatief rustig maar zo heb ik het graag na een drukke week.

  5. Beide sites zagen er inspirerend uit, Leuk dat de ene tocht door Vlaanderen was en de andere door Wallonie. Voor kinderen is het onderweg bijna een “must.” Wil je het gezellig houden dan is een speeltuin een vereiste. En ze verdienen het ook! Fijn dat jullie weer zo met elkaar genoten hebben. Daar zijn zulke dagen ook voor bestemd!
    Groetjes Kakel

dit vind jij er van...

