Blogmannen

Naar een idee van Paul, werd ik door Sammie getagd om enkele vragen over bloggende mannen te beantwoorden…

1. Welke vijf mannelijke bloggers volg jij?

Net als bij vele andere bloggers volg ik overwegend vrouwelijke bloggers. Hoe ik daarbij kom weet ik niet echt. Misschien zijn vrouwen meer geïnteresseerd in wat ik allemaal uitspook en kwamen zij eerder bij mij terecht. Ook al volg ik enkele mannen al een hele tijd, en zijn er in mijn (bijna) 11-jarig blogbestaan ook al enkele mannen die ik volgde gestopt met bloggen. Ik volg er trouwens meer dan 5. Laat me dus beginnen met deze die ik al het langst lees: Redstar, Suske, Willy, Thomas en Brubeck. Maar er zijn ook nog Bentenge en natuurlijk Paul zelf.

2. Wie van deze mannen is jouw favoriete blogger? En waarom?

Dit is een vraag waar ik niet kan/wil op antwoorden. Elk log heeft z’n eigen stijl en verdient mijn aandacht. Het is net hetzelfde als vragen wat mijn favoriete bier is. Er zijn zoveel verschillende bieren en er zijn er zovele die ik heel lekker vind…😉

3. Heb je een voorkeur voor een blog van mannen of vrouwen? En zo ja, waarom?

Nee, net als bij de vorige vraag heb ik niet echt een voorkeur. Mocht je nu vragen of ik liever mannen zie of vrouwen, dan was m’n keuze wél gemaakt…😛

4. Wat is jouw verklaring voor het feit dat bloggende mannen in de minderheid zijn?

Ik vraag me eigenlijk af of dit zo wel is. Zijn er wel minder mannen in blogland, of zijn ze gewoon minder zichtbaar?
Vrouwen zijn wellicht in de meerderheid als lezers, misschien daarom dat zij ook meer de behoefte hebben om zelf iets neer te pennen dan mannen.

5. Wat moeten mannelijke bloggers doen om op te vallen?

Seks verkoopt goed naar het schijnt…😀

6. Wat is jouw favoriete blogpost geschreven door een man?

Wow, da’s een moeilijke! En ik heb dan ook nog een geheugen als een zeef. Kijk en kies er zelf eentje uit op Thomas‘ blog zou ik zeggen!

7. Welke man moet er volgens jou morgen een blog beginnen? En waarom?

Ik sluit me hierbij aan bij Cassilda!

8. Welke beginnende mannelijke blogger vind jij een aanstormend talent?

Oei, ik ken geen beginnende mannelijke blogger. Maar recent op WordPress is Wildcard. Gevarieerde en soms boeiende logjes.

9. Nomineer enkele bloggers voor deze tag.

Ik zou graag ’s weten hoe Desire (een van m’n oudste volgers), Suske en Christa hierover denken…😉

32 thoughts on “Blogmannen

  1. Hey Billy, ik heb mijn laptop terug! Maar er moet nog vanalles geüpdatet worden. Nog even geduld. Ik ga de tag zeker aannemen, want ik heb momenteel ook heel weinig inspiratie om te bloggen. Verder gaat het vrij goed met mij, met mijn dieet al 7 kilo kwijt

    • Christa, je bent voor mij een (nog) onbekende blogster. Geef mij even een seintje wanneer je de tag hebt ingestuurd. Dan kan ik jouw blog in het lijstje zetten van alle bloggers die meedoen. Succes met het paloeteren en de inspiratie, kan me goed voorstellen dat je weinig energie hebt momenteel.

  2. Bedankt om mij te taggen Billy. Ik ga hier zeker op in. Van zodra ik kan publiceer ik mijn antwoorden. Misschien dit weekend nog, anders voor in de loop van volgende week.
    Fijn weekend.

  3. Leuke antwoorden heb je op de vragen gegeven. En enkele bloggers ken ik niet, dus daar ga ik even neuzen. Attent om je langste volger te nomineren.
    Iedereen met de nominatie gefeliciteerd.
    Fijn weekend, Billy!
    Liefs Kakel

  4. Je aanpak van die tag is totaal anders dan de manier waarop Franky (Suske) het heeft ingevuld. Dit kan onder andere een verschil zijn tussen mannelijke en vrouwelijke bloggers. De stijl, de onderwerpen,.. soms heb ik het gevoel dat mannen een beetje meer variatie brengen, onderwerpen beschrijven die bij dames eerder niet aanbod zullen komen. Hoewel vrouwen aan de andere kant een soort gevoeligheid aan bod laten komen die wij mannen wat missen.
    Dank voor het mooie compliment, trouwens, dat kost me weer een pint moest er ooit een ontmoeting van komen…

  5. Nou, gelukkig heb je mij niet genomineerd. Ik zou me met dit stokje geen raad weten en had je moeten teleurstellen. Ik vind stokjes sowieso niets. Maar je hebt er een leuk log van gemaakt/

dit vind jij er van...

