yin en yang

yinyang

Vandaag twee tegenstrijdige gevoelens beleefd.

Yin

ik bezocht mijn moeder in het rustoord. En het voelt me zwaar dat ik haar de laatste maanden heb zien evolueren van een vrouw met een scherpe geest, naar de verwarde vrouw die ze nu is. Ook al is ze nu al bijna 94 jaar oud, het is aanpassen…

Yang

gisteren nog gehoord op de radio dat Arsenal dan nòg een extra concert geeft, en vanmiddag kon ik dan toch nog 3 tickets bemachtigen (voor mij, en dochter en schoonzoon). Ikke happy!!!

Liefs,

Billy

26 gedachtes over “yin en yang

  1. Veel sterkte Billy.Weet je zeker dat het niet van de medicijnen komt.Ik heb 7 jaar vrijwilligerswerk gedaan in rustoord
    .Ze geven mensen daar teveel medicijnen soms anti depressieva of pillen om rustig te zijn en beter te slapen ’s nachts en veel mensen reageren daar slecht op.Heeft de dokter gezegd wat de reden is?.Hoop dat het tijdelijk is.Ik had een demente moeder en weet wat een lijdensweg het voor haar maar ook voor mij was.

  2. Hierbij wil ik je voor wat de toekomst betreft veel yang en weinig yin toewensen. Geliefden zien aftakelen – hetzij lichamelijk (erg), hetzij geestelijk (nog erger) – is een verdomd nare ervaring. Ik moest onmiddellijk aan mijn moeders situatie terugdenken. Sterkte.

  3. Vijfennegentig jaar is een zeer gezegende leeftijd – sterk dat ze tot voor kort nog scherp van geest was. Het is altijd pijnlijk om iemand te zien afglijden, hoe oud die iemand ook is geworden.
    Veel moed!

  4. pijnlijk, maar ook fantastisch dat je haar nog altijd kan bezoeken en ze er nog altijd is. Niet iedereen heeft het geluk 94 te worden. geniet nog van haar aanwezigheid!
    en uiteraard ook van het concert 😉

  5. Onvermijdelijke dualiteit.. het een dient om ons te herinneren aan het andere. Spijtig van je moeder. 94 is anders toch wel al een mooie respectabele leeftijd.

  6. Super dat je de tickets nog hebt kunnen krijgen! 🙂 Dat van je moeder begrijp ik heel goed, mijn oma word steeds warriger en het is steeds moeilijker een normaal gesprek met haar te voeren..en ik zie hoeveel moeite mijn mams en tante daar mee hebben.

  7. Gelukkig ook iets leuks! Dat je moeder achteruit gaat, lijkt me niet makkelijk dat te constateren en ermee om te gaan. Sterkte!

  8. Beroepshalve en privé heb ik verschillende keren het proces mogen ervaren wat je nu zelf meemaakt bij je moeder. Het is telkens weer een emotionele rollercoaster waar je in terecht komt, maar toch zijn er vaak mooie, tedere momenten te vinden. Het is vaak verdomd moeilijk, maar wanneer er zich een mooi moment aandient, grijp het met beide handen. Ooit verwarmen deze momenten je hart!

  9. Je staat midden in het leven. Je hebt de kans ervan te genieten maar de minder goede kanten horen er ook bij. Een dierbare zien aftakelen (lichamelijk of geestelijk) is het zwaarste wat er is.
    Mijn schoonmoeder is langzaam weggeteerd onder onze handen. Toch waren er ook mooie momenten tussendoor. Probeer die vast te houden. Dan nog is het zwaar… Probeer je balans te zoeken. En geniet van Arsenal!
    Liefs en sterkte

  10. Dat is het leven… vreugde en verdriet, het ligt dichtbij elkaar…
    94 is al een heel mooie leeftijd, geniet nog van jullie tijd samen en ook vooral van het concert 🙂

  11. Verre van plezant om je moeder te zien aftakelen, om het even hoe oud ze is. Sterkte! Gelukkig zijn er ook nog mooie momenten om je aan op te trekken. Geniet van het optreden!

  12. het is triest als je je moedertje zo ziet aftakelen. Mijn moeder levert fysiek heel erg in de laatste tijd. Komt bijna niet meer van de bank af.
    Sterkte met deze gevoelens. Het is niet makkelijk.

  13. Ik heb het bij mijn moeder haar moeder gezien… Op het laatst liep het zo uit de hand dat het niet verantwoord was om nog thuis te wonen. Als ze het koud had stak ze het fornuis aan en dat is nog niet eens het raarste wat ze deed. Ze werd overigens ook ineens ontzettend agressief. Heel raar!
    Triest en verdrietig is het zeker! Maar hopelijk heeft je moeder een fijn plekje waar er goed voor haar gezorgd wordt op die zeer respectabele leeftijd!

dit vind jij er van...

