Bergaf en bergop

Nee, het heeft helemaal niets te maken met mijn hobby, fietsen. Dat trouwens op een bijzonder laag pitje staat, zoals gewoonlijk in de “koude” maanden. Ik kijk dus erg uit naar hogere temperaturen en zon!

Maar deze week was ik zo ziek als een hond. Een stekende keelpijn, het snot dat m’n neus uitliep, en een prikkelhoest. Zonder koorts weliswaar, dus bespaard gebleven van de welig tierende griep.Uiteindelijk gisteren in de voormiddag nog naar de dokter geweest, die me de gebruikelijke medicatie voorschreef. Ik hoop dus de komende dagen op tekenen van beterschap… 😉

Gisteren kwamen onze beste vrienden met hun dochter en vriend “nieuwjaren”. Die dochter heb ik jaren geleden als petekind aangenomen omdat de officiële peter haar vader en zijn broer in de steek liet met hun zaak en daardoor de familiale banden verbroken werden. Sindsdien komt zij dus elk jaar met haar ouders eten en een centje zakgeld opstrijken. Vrouwlief had weer haar beste culinaire beentje voorgezet, en na het eten werd nog een partijtje kaart gespeeld en tot in de late uurtjes “nagepraat”.

Vandaag besloten we om een frisse neus te halen aan zee. Het was ietsje minder koud dan de voorbije dagen, en het zonnetje stak af en toe de neus tussen de wolken door, zodat het geen slecht idee bleek om aan zee wat gezonde lucht te gaan opsnuiven.

Groetjes,

Billy

24 gedachtes over “Bergaf en bergop

  1. Heb ook 3 volle weken met een serieuze verkoudheid gezeten maar geen koorts maar wel goed ziek.Nu beter en ook dus even de natuur in vandaag en dat heeft me goed gedaan.Hoop dat de zee jou ook wat extra jodium heeft gegeven zodat je je vlug beter voelt

  2. Heel vervelend die winterkwalen, hopelijk ben je er binnenkort helemaal van verlost. De zeelucht zal deugd gedaan hebben 😉
    Proficiat met de verkoop van je auto, is toch nog vlot verlopen uiteindelijk.

  3. Ik snak ook zo naar de lente. Ik wou zo graag dat ik af en toe eens met Misty kon wandelen, maar ik kan haar helaas niet houden, omdat ze veel te veel trekt, en ik kan haar dat niet aan haar verstand brengen! 😉

  4. Wat vervelend dat je ziek was!
    Maar fijn dat je nog even aan zee een frisse neus kon halen.
    Ik zou willen dat de zee voor mij wat dichterbij was.
    Ben dol op uitwaaien aan de kust.

  5. Je treft het niet deze winter. Nog maar kortgeleden ben je ook ziek geweest ;-(
    Je hebt medicijnen, dus recht zo die gaat, Billy. Uitwaaien aan zee doet elk mens goed.Fijn dat je in ieder geval een leuk weekend gehad hebt.
    Beterschap!

  6. Er zijn veel mensen ziek ja, Verkouden of griep dus uitkijken om het niet op te lopen is een echte uitdaging.
    Dus jullie moeten je Petekind geld geven? Dat is hier in Nederland geen traditie.

dit vind jij er van...

