Hoe een kerst kan verlopen…

Ziezo, het kerstmenu is weer achter de rug, gisteren werden de restjes samen met onze vrienden achter de kiezen gestopt. We kunnen vanaf vandaag weer genieten van rust en de eenvoudige gang van zaken.

Dinsdag hadden wij heel relaxt onze boodschappen gedaan (lang leve Collect & Go!), en de soep en hoofdgerecht bijna volledig voorbereid. Op kerstavond dus niet zoveel werk meer, enkel nog de hapjes en voorgerecht moeten bereiden. Toen het uur naderde dat we onze gasten mochten verwelkomen kregen we telefoon van schoonzus…

Enkele weken geleden had de broer van schoonzus een werkongeval: hij is zelfstandig dakwerker en was van een dak gevallen. Gelukkig kwam hij er nog relatief goed van af: een gebroken enkel. Wat op zich toch een moeilijk te genezen breuk is, en maandenlange revalidatie vereist. Wat voor een zelfstandige toch een serieuze financiële aderlating is.
En het voorbije weekend hadden hij en zijn vrouw met hun 3 kinderen een bezoek gepland aan haar ouders die in Spanje een vakantiewoning hadden gekocht. Noodgedwongen bleef hij thuis achter. Dinsdag zouden zijn vrouw en 3 kinderen opnieuw huiswaarts keren. Maar in Spanje had het noodlot toegeslagen: zijn vrouw kreeg daar een hersenbloeding maandag en belandde zo in een plaatselijk ziekenhuis. De kinderen moesten dinsdag dus alleen naar huis komen.

En zo beslisten schoonzus en dochter dat zij de kinderen zouden afhalen, en hierdoor waren zij bijna de hele avond niet bij ons om kerstavond te vieren. Weliswaar met een goeie reden. Je zal het maar beleven. Hoe het verder moet met haar broer en zijn gezin was toch een vraag die de hele avond bleef hangen…

En hoe beleefden jullie de kerstdagen?

Groetjes,

Billy

29 thoughts on “Hoe een kerst kan verlopen…

  1. Oh wat een naar nieuws! Ik hoop dat het snel goed komt met zijn vrouw en ze er goed uit komt. Dit is geen nieuws wat je wil krijgen met de kerst natuurlijk maar eigenlijk op geen enkele dag van het jaar. Veel sterkte toe gewenst!

  2. Die gebroken enkel mag dan slecht nieuws zijn, het had veel slechter kunnen aflopen. Voor hetzelfde geld was hij niet meer onder ons…
    Opletten met restjes achter je kiezen te stoppen. Je moét echt ook doorslikken, want anders begint de boel te stinken!

  3. En zo zie je maar dat een ongeval snel gebeurd is, wij vieren de kerstdagen met onze families, vandaag staat die van Big op het programma ( het minst leuke :-)) en morgen mijn familie, maar daar heb ik dan weer het meeste werk mee 🙂 🙂 en dan, dan is er eindelijk rust!!

  4. Gats, wat een naar nieuws! Hopelijk komt het goed en zijn ze binnenkort weer herenigd. Op kerstavond had ik een soort van warm/koud buffetje in elkaar geflanst voor mijn gezin. Eerste Kerstdag vierden we met mijn familie bij moeder en stiefvader. Het zal zijn laatste kerst zijn …

  5. Afgrijselijker kan gewoon niet, wat een ellende! Lief van je schoonzus en dochter om de kinderen op te vangen. Anders zouden de ouders zich daar ook nog druk om moeten maken.
    Sommigen mopperen zo op de kerst, maar als je dan dit weer leest, ben je blij dat alles gewoon zijn eigen gangetje gaat.
    Eerste kerstdag brachten we zoals gewoonlijk bij zwager en Schone zus door. Elke jaar weer een warm bad.
    Liefs!
    Kakel

  6. een ongeluk komt nooit alleen, zegt men .. 😥

    ik hoop dat deze moeder zonder letsels uit dit avontuur komt, want ze is nog zooo nodig in haar gezin en daarbuiten.

    wij hebben kerst op de ouderwetse manier gevierd, met het hele gezin! 😀

    fijn weekend, billy!

  7. Wat een verschrikkelijk nieuws Billy.Hopelijk is de dame gauw weer thuis.Hier was het rustig even aangelopen bij 1 van mijn dochters want de andere is op skiverlof.De eindejaarsperiode maakt me alle jaren wat triestig.Ik verloor mijn vader op zijn verjaardag 28 december en hij werd begraven op 31 december en dat speelt mij in deze periode telkens weer opnieuw parten.

  8. Jeetje Billy, wat erg voor deze mensen. Ik hoop maar dat het een klein bloedlinkje was, maar toch, het zet sowieso je hele leven op zijn kop, en kan achteraf grotere gevolgen hebben dan ze zelf nu kunnen inschatten. Wat afschuwelijk!!!

  9. Pff, voor die mensen is het meer dan erg. Kom dat tegen 😦 De man zal herstellen, hij heeft echt veel geluk gehad bij zijn ongeluk. Hopelijk komt het met de vrouw ook weer goed. Wat een ellende 😦
    Hier is alles rustig en plezant verlopen.

  10. Ja, soms zit alles in een leven even tegen. Hier hadden we een relaxte kerst, maar daar hoeven we het niet over te hebben. Sterkte voor de mensen!

  11. Aw, wat een vreselijk verhaal! Ik hoop dat alles goed komt! Hier werd het sober gevierd. Dochter van Wim met haar lief, mijn dochter en Wim en ik. En af en toe eens skypen met mijn zoon! Toch blij dat die pijnlijke periode voorbij is!

  12. Hopelijk komt het snel goed, Billy. Een gebroken enkel is dan wel het minste van 2 kwaden en vergt enkel wat tijd. Wij hebben de kerstdagen rustig doorgebracht en genieten daar meer en meer van.
    Zo zie je maar dat je best geniet van elk moment. Het kan verkeren.

  13. Wat naar, zeg! Altijd afschuwelijk, maar zeker met kerst, als zoveel mensen happy met iedereen samen zijn.
    Ik hoop dat alles goed komt!
    Mijn kerst was fijn… Lekker in de Duitse sneeuw.

  14. amaai, je hebt zo van die dagen dat het alleen erger kan worden.
    Hopelijk gaat het met beiden de goede kant uit.
    Ikzelf en de rest alhier hebben rustig genoten van het eten en de gezelligheid.
    Nu nog enkele verlofdagen opnemen en we kunnen weer opnieuw van start gaan.

  15. Eerste Kerstdag samen thuis. Tweede Kerstdag bij tweede zoon, schoondochter en kleindochter Roos in Wassenaar en op 28 december was het de verjaardag van Albert thuis met alle kinderen en kleinkinderen. Oud & Nieuw weer rustig met z’n tweetjes. Triest wat er met je schoonzus in Spanje gebeurd is. Spreken haar ouders wel Spaans?
    Fijne jaarwisseling Billy
    Grtz Mara

    • Nee Mara, haar ouders spreken geen woord Spaans of eender welke andere taal. En dat maakt het natuurlijk allemaal wel moeilijker. Mijn petekind die in Barcelona werkt en woont ging haar bezoeken een dezer dagen, maar voorlopig weten wij daar ook niet meer over.

dit vind jij er van...

