Weekendverslag 29 & 30 november

Zaterdagnamiddag was er de 2e editie van het Winter(s) Bierfestival dat georganiseerd werd door onze bierproefvereniging en drankhandel Deconinck in Vichte. Toen we aankwamen was het er al aardig druk, en waren we er al van overtuigd dat het opnieuw een succes zou zijn. Lang konden we niet blijven, want we werden al tegen 19u verwacht in zaal Bietje ter Doest voor een volgende voorstelling uit ons cultuurabonnement. Enkele voorstellingen gaan niet door in onze vertrouwde schouwburg, maar op een andere locatie, zoals deze van zaterdagavond. Op weg er naartoe hoorde ik in een nieuwsflash het overlijden van zanger Luc De Vos, en daar was ik echt niet goed van. Een hele sympathieke generatiegenoot, prettig gestoorde kerel en allemansvriend was van ons heengegaan.

De voorstelling “Kotjesvolk en cie” verzamelde gebeurtenissen en anekdotes over WO I, meer specifiek over onze regio. En dit afgewisseld met Amerikaanse muziek uit de oorlogsjaren, de link naar ons ondertussen welbekende Amerikaanse Kerkhof. Het werd een aangename en ook leerrijke avond.

Zondagmorgen wegens mijn hoofdletsel geen zwemmen. Maar wel traditioneel bezoekje aan mijn moeder. In de namiddag naar het voetbal van ons favoriete ploegje, waar we helaas opnieuw moesten vaststellen dat ze een verdiende voorsprong moesten prijs geven in de tweede helft van de wedstrijd. Iets wat nu al enkele wedstrijden na elkaar gebeurde. Jammer!

Na het voetbal gingen we nog een tijdje kaart spelen bij onze beste vrienden, om daarna ’s avonds gezellig thuis het weekend uit te wuiven.

Groetjes,

Billy

27 gedachtes over “Weekendverslag 29 & 30 november

  1. Allee toeme, jammer dat ik dt niet wist van Vichte, maar t probleem is, mijne Wim moet rijden en met al die bob campagnes is het gevaarlijk om twee goeie streekbiertjes te drinken. Maar kan ik er niet meester. 😉

    • het waren wel proefglaasjes hé Christa. Maar toch is het maar beter om een BOB mee te hebben. De meeste biertjes hebben nogal een hoog alcoholpercentage hé…

  2. Jij bent echt de enige blogger die ik ken met zoveel leuke uitstapjes 🙂 Ik hoop dat de hechtingen er snel uit mogen. Dan kun je weer alles doen wat je gewend bent. Heb je nog pijn van de wond?
    Liefs en beterschap,
    Kakel
    PS: leuk, de sneeuwvlokjes!

  3. Klinkt als een gezellig weekend, behalve de overleden artiest dan. Ik ken hem niet, maar in een programma op (NL) tv (de wereld draait door) hadden ze het er over.
    Desalnietemin; na geniet ze van de wel leuke dingen van het weekend.

dit vind jij er van...

