Hommage aan Bram

“Als ik dood ga, huil maar niet
ik ben niet echt dood moet je weten
het is maar een lichaam dat ik achterliet
dood ben ik pas als jij die bent vergeten.

En als ik dood ga, treur maar niet
ik ben niet echt weg moet je weten
het is de heimwee die ik achterliet,
dood ben ik pas als jij dat bent vergeten.

En als ik dood ga, huil maar niet
ik ben niet echt dood moet je weten
het is het verlangen dat ik achterliet
dood ben ik pas als jij dat bent vergeten
dood ben ik pas als jij me bent vergeten.”

Gisteravond zijn wij voor onze 3e voorstelling van ons cultuurabonnement naar de hommage aan Bram Vermeulen geweest. Tien jaar geleden al stierf deze Nederlandse artiest aan een hartstilstand tijdens een vakantie in Toscane. Het werd een bijzonder mooie ode gisteravond. Uitverkochte zaal, en uitstekende artiesten begeleidden dochter Katarina in haar terugblik op haar vaders carrière. Antje de Boeck bracht op haar eigen wijze Brams woorden tot leven, met de tekst uit “Johnnie” als één van de hoogtepunten. Jelle Cleymans bracht (o.a.) een mooie versie van één van zijn best gekende hits, “Rode Wijn”. En dochter Katarina bracht één van mijn persoonlijke favoriete nummers… “Pauline”

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier

Mijn muziekcollectie: klik hier

16 gedachtes over “Hommage aan Bram

  1. Ik ben een groot, heel groot fan van het werk van Bram. Ik heb hem diverse keren live gezien. Veel te vroeg heen gegaan. Hij had nog veel mooie werken gemaakt denk ik als hij nog zou leven.

dit vind jij er van...

