Chris Rea – Road to hell

Voor we het weekend induiken een stukje toepasselijke muziek…

Ik plaatse al eerder liedjes van Chris Rea op mijn log (al zal je wat dieper in de archieven moeten duiken om die terug te vinden), maar ik vond het regenweer van vandaag uitstekend geschikt om dit nummer te plaatsen. Het komt uit het gelijknamige – en overigens uitstekende – album, Road to Hell.

Chris Rea heeft zo’n typische, warme en wat doorrookte stem, heel aangenaam om te horen vind ik. Hij komt trouwens volgende maand naar de Lotto Arena in Antwerpen.
Ik zocht ook speciaal de volledige versie op, want die intro vind ik ook al schitterend. Luisteren maar!

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier

Mijn muziekcollectie: klik hier

28 gedachtes over “Chris Rea – Road to hell

  1. Komt hij naar de Lotto Arena ? Even over nadenken. On the road to hell is de plaat die ik uit mijn top 10 haalde omdat ze weeral over mevr. Bentenge ging 🙂 Zalige muziek.

  2. Ik volg Chris Rea al sinds begin de jaren ’80. En hij is onnavolgbaar, ook al strookte zijn muziek toentertijd totaal niet met mijn (New Wave-)smaak. Maar zijn stem, mensen, zijn stem! En de doorwrochtheid van zijn nummers!

  3. Waow, leuk om zo veel concerten mee te maken! Wij vinden het te ver om naar het sportpaleis te gaan. Ik wil zeker wel nog naar een concert van Admiral Freebee, nu jij me op dat idee gebracht heb, zal ik snel eens surfen waar er nog concerten zijn!

dit vind jij er van...

